Studie: Facebook dominuje sdílení mediální obsahu s více než 84% podílem

4. 5. 2015 | Petr Michl
Více než 8 z 10 článků médií je sdíleno přes Facebook. Jeho dominance se zvýšila oproti loňsku o 12 procentních bodů.

Způsob, jakým konzumujeme informace z médií, se zásadně změnil. Lidé nechodí přímo na zpravodajské weby. Čekají na to, co na ně vypadne z jejich news feedů na sociálních sítí. Nová zpráva společnosti ShareThis monitorující stav v prvním kvartálu tohoto roku ukazuje, jak dominantní roli přitom hraje Facebook.

V prvním čtvrtletí 2015 se více než 8 z 10 sdílení stránek médií dělo právě skrze Facebook. Nynější podíl 84,3 % všech sdílení narostl meziročně o 11,9 procentních bodů. Jak si rozdělily zbytek ostatní sociální sítě? Twitter se podílel na sdílení stránek médií 5,8 %, o 3 procentní body méně než loni. Pinterest zažil poměrně výrazný pokles sdílení o 5,3 procentních bodů a nyní měl podíl o hodnotě 2,9 %. Platforma Blogger jako jediná narostla o 2,1 procentních bodů na 4,8 %.

Facebook hraje obzvláště významnou roli na mobilních zařízeních. Z nich uživatelé sdíleli dokonce 89 % článků médií přes Facebook, na desktopu to bylo jen 79 %. Nijak překvapivé je, že u Facebooku byly dominantní sdílení témat zabývajících se lidmi a společností, zdravím a klasickým zpravodajským obsahem. Poměrně zřetelné zacílení má Pinterest s tématy jídla a pití, domácnosti a zahrady, krásy a fitness a také nakupování. Twitter byl nejvíce silný v kategorii sportu.

Více dat od ShareThis si můžete prohlédnout v následující prezentaci.

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.