Studie: Instagram má vyšší organický růst followerů a engagement než Facebook

15. 7. 2015 | Petr Michl
Mluví se o tom již delší dobu: Instagram je z hlediska organického dosahu příspěvků značek mnohem výkonnější než Facebook. Nová studie vyčísluje, o kolik.

Mluví se o tom již delší dobu: Instagram je z hlediska organického dosahu příspěvků značek mnohem výkonnější než Facebook. Nová studie vyčísluje, o kolik. Výzkumná agentura Locowise zveřejnila výzkum čerpající data z letošního května od více než 2 500 tisíc profilů.  Podívejte se na ta nejzásadnější zjištění.

Organický růst fanoušků je na Instagramu ve srovnání s Facebookem více než sedminásobný

Průměrný organický růst followerů na Instagramu dosahoval hodnoty 1,48 %. Kolik to bylo za stejné období v květnu 2015 na Facebooku? Pouhých 0,2 %.



Ty největší účty publikují až 6 fotografií denně

Sledované profily v průměru publikovaly 2,41 příspěvků za den. Ty největší z nich bývají také nejaktivnější a na Instagramu od nich uvidíte denně až 6 nových fotografií. Občas se tedy vyskytne i nějaké to video, ale statické obrázky vedou nad videi v poměru víc než 9:1. U velkých profilů pak tvoří 98 % příspěvků.

S příspěvky v průměru interaguje 2,61 % followerů

Na Instagramu vykazuje nějakou formu interakce s příspěvkem v průměru 2,61 % z celkového počtu followerů (2,69 % u fotografií, 1,47 % u videí). U profilů s více než milionem followerů dosahovala tato metrika hodnoty 2,84 %. To je zajímavé obzvláště v porovnání s Facebookem, kde velké stránky mají s oslovováním své báze fanoušků větší obtíže než ty menší. Celkově činí dle Locowise průměrný engagement facebookových stránek 0,55 % počtu jejich fanoušků.

Na Instagramu se téměř nekomentuje

Ano, engagement je na Instagramu vysoký, ale uživatelé převážně prohlížejí fotky a dávají jim srdíčka. Do delších komentářů se moc nepouštějí. Srdíčka - obdoba lajků na Facebooku - tvoří 97,2 % veškerého engagementu.
Videa mají více komentářů než fotky -  u nich jejich počet zastupoval přes 8 % z celkového engagementu

Doporučení

Locowise vyvodila ze své studie i několik doporučení. Jedno je zřejmé: buďte na Instagramu. Dodáváme, že především pro módní značky to začíná být nutnost i v Česku.

Když už na něm budete, nebojte se být aktivní. Ty nejúspěšnější profily mají v průměru již zmíněných 6 příspěvků denně. Ano, engagement je na Instagramu větší, ale s přituhující konkurencí se vyšší frekvence postů vyplatí.

Další radu vychází  ze změn, kterými Instagram prochází. V posledních měsících jsou patrné úpravy v sekci Explore, která nyní čím dál častěji ukazuje aktuálně trendující obsah. Dle Locowise to znamená větší pobídku k real time social media marketingu, co nejhbitějšímu reagování v rámci komunity, jež oslovujete, i obsahově na témata, která jsou v kurzu v daný okamžik.

Zdroj: Locowise

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.