Studie: Kolik v Česku utratí farmaceutické firmy za reklamu a jaké volně dostupné léky a doplňky kupujeme

15. 7. 2019 | redakce
Ceníková hodnota reklam premianta mezi českými farmaceutickými inzerenty v období mezi červnem 2018 a květnem 2019 přesáhla 701 milionů korun.

Češi jsou většinou jednou nebo dvakrát ročně nemocní, převážně si volí samoléčbu a spoléhají se na nákup volně dostupných léků či doplňků stravy. Mezi nejvyužívanější doplňky stravy obecně patří převážně vitaminy, multivitaminy nebo minerály a jejich užívání většina respondentů omezuje na kratší dobu. Výsledky přináší výzkum Nielsen Admosphere, který se uskutečnil na vzorku pěti set respondentů z české internetové populace starší 15 let.

Dvě třetiny (67 %) respondentů užívají nějaké doplňky stravy, více konzumentů je mezi ženami než muži.

Respondenti z internetové populace, kteří alespoň někdy tyto doplňky užívají, převážně konzumují vitaminy, multivitaminy nebo minerály (77 %). Mezi dalšími užívanými doplňky jsou pak v menší míře přípravky na zlepšení imunity (33 %), přípravky na podporu zažívání (30 %) a kloubní preparáty (30 %). Nejméně zastoupeny jsou doplňky pro lepší sex (2 %).

f

Nejčastěji jsou doplňky stravy užívány krátkodobě – převážně tehdy, když dotyčný cítí potřebu (47 %), o něco méně pak celoročně (39 %). Sezonně, tedy v období chřipek a podobně, užívá doplňky stravy 14 % dotázaných.

Výzkum zjišťoval také, jak často jsou internetoví Češi nemocní a jak se v takové situaci léčí. Z odpovědí vyplývá, že respondenti onemocní nějakou lehčí nemocí (jako běžným nachlazením, střevními problémy a podobně) obvykle jednou (36 %) nebo dvakrát (33 %) ročně. Více než dvakrát ročně se pak s nemocí setká 16 % dotazovaných.

Téměř polovina respondentů chodí s nachlazením či lehkou nemocí do práce nebo do školy (45 %). Čtvrtina se pak snaží chodit do práce či školy pouze částečně, ale stejné procento se také při nemoci léčí doma. Jen malá část respondentů při nemoci pracuje z domova (4 %).

Mezi nejčastěji používané postupy při léčbě lehčích onemocnění patří u respondentů výzkumu užívání volně dostupných léků na zmírnění příznaků nemoci (63 %). Dotázaní se také snaží více odpočívat a spát (50 %), připravovat si domácí nápoje a směsi (46 %) a užívat zvýšené množství vitaminů (42 %). Návštěva lékaře a užívání předepsaných léků (21 %) je jednou z posledních možností, kterou respondenti uváděli.

Dle monitoringu reklamy společnosti Nielsen Admosphere inzeroval ze zadavatelů farmaceutických přípravků mezi červnem 2018 a květnem 2019 nejvíce Simply You Pharmaceuticals. Ceníková hodnota jeho reklamy přesáhla 701 milionů korun.

Druhý GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic umístil inzerci v hodnotě 446 milionů korun a třetí sanofi-aventis využil reklamní prostor v hodnotě 398 milionů korun.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.