Studie: Nejsilnější značky mají na Instagramu více fanoušků a vyšší engagement než na Facebooku

13. 2. 2020 | Milada Zemanová
Instagram je na vzestupu a značky zde mají více fanoušků než na Facebooku. Lidé jsou na něm také s obsahem značek více interagují. Obecně jsou všude nejaktivnější ženy a roste popularita influencerů. To je jen fragment z analýzy společnosti Socialbakers, která se zaměřila na 50 nejpopulárnějších značek na Facebooku i Instagramu.

Společnost Socialbakers, která se zabývá analytikou sociálních sítí, představila zprávu shrnující hlavní zjištění a závěry na poli sociálních sítích, které se odehrály v posledním kvartálu 2019. Konkrétně se zaměřila například na inzerci, organický obsah a chování publika 50 největších značek Instagramu a Facebooku.

Instagram je populárnější než Facebook

Report potvrdil, že došlo k dalšímu zvětšení fanouškovské základny značek Instagramu, která je nyní početnější než ta na Facebooku. Yuval Ben-Itzhak, CEO Socialbakers, k tomuto uvedl:

„Už nějakou dobu k tomu směřovalo, a nyní se to stalo skutečností. Při pohledu na 50 největších brand profilů, Instagram svým publikem překonal Facebook.”

Tato data ovšem platí z globálního hlediska. V rámci České republiky mají nejpopulárnější značky větší publikum na Facebooku než na Instagramu.

Kromě toho, že mají zmíněné značky na Instagramu více fanoušků, ze získaných dat dále vyplynulo, že na něm zaznamenávají i více interakcí. Celkový počet reakcí na příspěvky je téměř 20× vyšší než u Facebooku. Zajímavostí je, že těchto 50 největších značek sice publikovalo více příspěvků na Facebooku. Nicméně jejich celkový engagement se nemohl vyrovnat interakcím těch na Instagramu.

Engagement celkově klesá

Poslední kvartál roku se vždy nese ve znamení vánočních kampaní. A ačkoliv právě na toto značky sází, tak data od Socialbrakers ukazují, že relativní interakce na všechny příspěvky byly v porovnání s Q4 2018 nižší. Toto zjištění platí jak pro Instagram, tak i Facebook a týká se všech odvětví.

Módní odvětví, které je nejpopulárnější na Instagramu, například zaznamenalo pokles o 19,4 %. Ecommerce, které je zase nejúspěšnějším odvětvím na Facebooku, mělo nižší počet interakcí o téměř 10 % v porovnání s předchozím kvartálem.

Zajímavé je, že v České republice má e-commerce oproti globálnímu měřítku daleko větší dominanci. Konkrétně s 36 % vede na Facebooku (16 % celosvětově) a téměř 36 % na Instagramu.

Níže si můžete prohlédnout 6 nejpopulárnějších profilů na Facebooku a Instagramu v posledním kvartálu roku 2019.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: