Studie: pouze 4 % uživatelů věří influencerům

6. 11. 2019 | Milada Zemanová
Důvěryhodnost v informace na sociálních sítích klesá — těm věří jen 8 % lidí, důvěra v influencery je pak ve vzájemném srovnání dokonce poloviční. Lidem se nelíbí převážně jejich nejasné provázání se značkami.


Zdroj:Stock photo from Shutterstock.com  

Dosah sociálních sítí je stále větší a stejně tak roste i popularita influencerů. Nicméně s důvěrou je to na štíru. Pouze 8 % lidí věří, že tři čtvrtiny či více informací, které se dozví na sociálních sítí, jsou pravdou. U influencerů věří takové míře pravdivosti jen 4 %.

K těmto zjištěním dospěla mediální agentura UM. Ta se ve svém průzkumu zaměřila právě na způsob, jakým uživatelé důvěřují informacím ze sociálních sítí. Oslovila 56 tisíc aktivních internetových uživatelů z 81 zemí. Zjistila například, že pouze minorita dotázaných věří, že více než tři čtvrtiny informací, které se dozví na Facebooku a Instagramu jsou pravdivé.

Z průzkumu dále vyplynulo, že lidé důvěřují více obsahu, který sdílí vlády, než influencerům a blogerům. Důvěra v influencery klesá v souvislosti s nejasnými spolupracemi mezi nimi a značkami.

Spolupráci se značkami ve svých příspěvcích často neoznačuje například Dara Rolins.

V rámci studie se také ukázalo, že lidé pomalu mění svůj přístup k digitálnímu životu a přestávají se cítit natolik svázáni se sociálními sítěmi. Celkem 46 % dotázaných uvedlo, že má pocit, že by o něco mohli přijít, pokud by se nepřihlásili na svou sociální síť. V předchozím roce stejně odpovědělo o 4 % uživatelů více.

Liz Haasová, head of client Insight pro region EMEA agentury UM, upozornila, že tyto výsledky jsou důsledkem skandálu Cambridge Analytica, kdy si uživatelé začali více uvědomovat problémy s důvěryhodností na internetu. Dále doplnila:

„Legislativa, jako je GDPR, usiluje o obnovu ztracené důvěry, zejména pokud jde o to, co se děje s našimi osobními údaji. Je jasné, že důvěryhodnost se stává měnou nového internetu. Značky, které dokážou prokázat, že jsou transparentní a odpovědné v rozhodujících situacích, budou mít úspěch na dosah.“

Při dotazu na nejpopulárnější platformu uživatelé uváděli Netflix (ten se s 28 % umístil na prvním místě), následoval YouTube. Tradiční interaktivní sociální sítě jako Facebook, Instagram a Twitter, se všechny umístily mimo nejpopulárnějších 5.

Ačkoliv důvěryhodnost v sociální sítě a influencery klesá, stále hrají důležitou roli v životech uživatelů. Je nyní na značkách, aby s těmito platformami pracovaly uvážlivě a předávaly svým zákazníkům přidanou hodnotu bez toho, aby působily rušivě.

Zdroje: The Drum, Lovely mobile news

Kam dál?

Youtubeři, hvězdy Instagramu a další influenceři perou do mládeže reklamu ve velkém. Tu neoznačenou dle výzkumu Univerzity Karlovy a SPIR pozná jen jedno dítě z devíti.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.