Studie: Téměř 70 % sociálního sdílení je stále neznámého původu

10. 12. 2014 | Irena Šovčíková
Největším zdrojem sociální návštěvnosti není Facebook. Podle nové studie většina sdílení probíhá přes jiné sociální zdroje, například e-mail nebo IM klienty.

V dnešní době nám sociální sítě pomáhají rozšířt webový obsah mezi co nejvíce lidí. Překvapivě ale největším zdrojem sociální návštěvnosti není Facebook. Podle nové studie RadiumOne totiž většina sdílení probíhá přes jiné sociální zdroje, například e-mail nebo Instant Message klienty, jakými jsou třeba ICQ nebo Gmail Chat.

Ačkoliv se říká, že současná generace už e-mail skoro nevyužívá a vše se soustředuje na sociální sítě, možná tomu tak úplně není. Nový výzkum, který provedla firma RadiumOne, napovídá, že pouhých 23 % návštěvnosti ze sociálních sítí pochází z Facebooku. 8 % připadlo dalším sociálním sítím a 69 % pochází z nezámých sociálních zdrojů. Výsledky vycházejí ze sledování měsíčního chování zhruba 900 milionů unikátních uživatelů v rámci sítě firmy.

Data ukazují, že situace v Evropě je ještě o něco horší. Facebook je zde zdrojem 16 % návštěvnosti, jiné sociální sítě přivádějí 7 % trafficu a zbytek, tedy 77 % patří opět, tzv. temnému sociálnímu prostoru. Z hlediska obsahu je tento neznámý zdroj sdílení nejsilnější v rámci oblasti umění a zábavy. Zde zabírá celých 84 %, zatím co Facebooku připadá jen 13 %.

Oproti tomu u kategorie domácích mazlíčků je situace opačná. Neznámé sociální zdroje zde tvoří pouchých 13 % a Facebooku patří 81 %. Záleží tedy na kategorii. Dá se říct, že některá témata zkrátka lidé nechtějí řešit příliš veřejně, například svou kariéru nebo cestování. U svých domácích mazlíčků se však rádi pochlubí.

Někteří uživatelé dokonce využívají výhradně tyto neznámé sociální kanály. Zde je však patrný vliv věku. Nejvíce, tedy 46 %, takových uživatelů je starších 55 let. Z výzkumu také víme, že 36 % dark social zdroje pochází z mobilních zařízení. Stále je ale spousta cest, které nedokážeme přesně odhalit. Čísla z výzkumu však jasně naznačují, že nemá smysl spoléhat pouze na Facebook. Sociální prostředí je široké a nabízí spoustu možností.

Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.