Svět venkovní reklamy se stává novým hřištěm pro RTB

12. 12. 2018 | Matěj Kameník
Venkovní reklamy se vrací zpět do hry. Ve spojení s reklamami na mobilních platformách nabízejí šikovné možnosti remarketingu.
59% manažerů očekává v roce 2020 stejný nebo vyšší rozpočet na PR. 1
  • Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
  • Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
  • Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
  • Jak prosazovat obsah do médií?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: PR Klub 5/2020

Dvě nedávné integrace venkovních digitálních reklam ukazují, že se tento formát rychle stává plnohodnotným členem digitálního reklamního ekosystému, a pomáhá tak s marketingem napříč virtuálním a fyzickým světem.

Adelphic a MobPro jsou DSP platformy určené pro pokročilou správu a plánování online programatických kampaní. Obě platformy nyní díky spolupráci s externími reklamními společnostmi oznámily možnost pracovat s venkovními digitálními panely např. na zastávkách či billboardy v reálném čase.

Venkovní digitální panely nabízejí nové místo pro RTB kampaně. Díky spolupráci s Rubicon Project může nyní Adelphic nabízet digitální panely ve fyzické blízkosti obchodů jako součást kampaně, která zahrnuje i reklamy na mobilních telefonech. Nabízí se zde i možnost retargetingu na zákazníky, kteří o reklamu projevili v minulosti zájem.

Poté, co se reklama zobrazí v mobilním telefonu, mohou marketéři zvolit příhodné místo pro umístění reklamy na venkovní digitální panely. Díky datům o prohlížení z mobilních telefonů uživatelů mohou tak inzerenti cílit na zákazníky, které už reklama jednou oslovila.

RTB kampaně v praxi

První společností, jejíž kampaň využívá rozšířeného inventáře venkovních digitálních panelů, je nizozemská hudební televize XITE. Pro spuštění kampaně si vybrali příhodnou sezónu hudebních festivalů v Nizozemsku.

Díky programatickým nákupům mohl XITE svou kampaň cílit na mladé lidi cestující na hudební festivaly. Jejich kampaň se zobrazovala na venkovních digitálních panelech v době, kdy mladí lidé nejčastěji mířili na hudební koncerty. Šlo zejména o CLV panely.

Venkovní reklamy byly koordinovány s mobilními reklamami na základě údajů o poloze uživatelů, dostupné z jejich telefonů, a ukázaly tak sílu, která spočívá ve spolupráci digitální a fyzické venkovní reklamy. Společnost MobPro uvedla, že tato kampaň oslovila 150 000 festivalových návštěvníků prostřednictvím venkovních reklam a dalších 200 000 uživatelů po skončení festivalu prostřednictvím kombinace venkovních a mobilních reklam.

Tato kampaň je tedy jasným důkazem toho, že i v dnešním digitálním světě má fyzická venkovní reklama svoje místo. Reálný svět kolem nás se tak stává novým hřištěm pro RTB kampaně.

Fyzický a virtuální svět se pro marketéry stává jednou velkou plochou, v které mohou přesně zacílit své zákazníky.

Zdroje: marketingland.com, broadsign.com

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: