Symfonický orchestr se pomocí dynamické hry s písmem chce přiblížit mladším posluchačům

25. 2. 2021 | Milada Zemanová
Klasická hudba může promlouvat ke každé generaci. Pro oslovení mladších posluchačů vznikl speciální nástroj, který v reakci na hudbu vytváří responsivní text.

Sanfranciský symfonický orchestr spolu s designérskou a komunikační agenturou Collins stvořily nástroj Symphosizer, který dokáže vizualizovat zvuk pomocí responsibilního textu. Zmíněný orchestr byl založen před více než 100 lety a touto vizuální změnou se chce přiblížit k mladšímu publiku.

Orchestr a agentura Collins ve spolupráci s hudebníky, diváky i zaměstnanci vyvinuli unikátní vizuální znaky, včetně responzivního písma pro Symphosizer. Nová grafická identita orchestru staví na kontrastu černé a bílé barvy, a dále se inspiruje barvami a vzhledem krajiny v oblasti Bay Area, jejímž centrem je právě San Francisco.

Samotný Symphosizer vychází z tradiční typografie a propojuje ji s technologií variabilního písma, které reaguje na zvuk a hudbu. Jak funguje se můžete podívat ve videu níže, případně si jej sami rovnou vyzkoušejte.

Kreativní ředitel agentury Collins, Louis Mikolay, ke spolupráci uvedl:

„Klasická hudba je ve svém jádru interaktivním zážitkem. Protože nemá žádné texty, může ji každý posluchač interpretovat svým vlastním způsobem. Pohyb a změna velikosti písmen v Symphosizer symbolizuje emoční prvky samotného díla, ukazuje povznášející vrstvy a detaily v hudbě, které jste dříve mohli nechat bez povšimnutí.”

Klasická hudba má co nabídnout posluchačům každé generace, a právě to se Sanfranciský symfonický orchestr snaží nyní sdělit. Kromě práce se zmíněným nástrojem orchestr celkově pozměnil svou vizuální identitu. Ta má pomoci Sanfranciskou symfonii představit jako současnou záležitost a odstranit z klasické hudby nálepky jako „nudná či zastaralá”, které se k ní často pojí. Nové posluchače zaujme a současně v sobě stále uchovává něco tradičního, takže ji snadno rozpoznají stávající diváci.

Ukázky nové vizuální identity si můžete prohlédnout v následujících ukázkách.

 

Zdroje: Muse by Clio, Fast Company

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.