T-Mobile deklaruje nárůst zájmu o reklamu v mobilu, nejvíc konzumentů je v Moravskoslezském kraji

3. 3. 2011 | LIL
Zájem o mobilní reklamu roste. Na vzestupu však není jen klasické oslovení zákazníků prostřednictvím SMS a MMS zpráv, na vlně popularity se nese i propagace prostřednictvím bannerů na internetu v mobilu. Jen v loňském roce byla tímto způsobem realizována desetina ze všech kampaní.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Zájem o mobilní reklamu roste. Na vzestupu však není jen klasické oslovení zákazníků prostřednictvím SMS a MMS zpráv, na vlně popularity se nese i propagace prostřednictvím bannerů na internetu v mobilu. Jen v loňském roce byla tímto způsobem realizována desetina ze všech kampaní.

„Rostoucí zájem inzerentů jde ruku v ruce se zvyšujícím se počtem mobilních surfařů. Jen za poslední čtvrtletí roku 2010 se jejich počet zvýšil o sto tisíc, což je nejen pro firmy zajímavé číslo,“ říká Petr Slavík, manažer prodeje reklamních služeb T-Mobile, a doplňuje: „Rozhodli jsme se proto pravidelně zveřejňovat tyto údaje, abychom poskytli reklamnímu trhu potřebné informace o velmi zajímavém komunikačním prostředku.“

T-Mobile v loňském roce realizoval celkem 193 kampaní mobilní reklamy. Desetina z nich se týkala právě cílených bannerů na internetu v mobilu. Na rozdíl od klasické internetové podoby, vykazuje její mobilní sestra až dvanáctkrát vyšší účinnost. Novinku v loňském roce úspěšně využily firmy k propagaci značek jako Ford, Peugeot, BMW, Fanta, ČEZ či ČSOB.

Inzerenti z řad velkých, ale i menších společností mají k dispozici stále větší skupinu uživatelů internetu v mobilu. Na konci roku 2010 jej používalo více než 824 tisíc zákazníků T-Mobile. Největší část z nich surfuje v Moravskoslezském kraji (15 %). O pomyslné druhé a třetí místo se dělí uživatelé v Praze
a Středočeském kraji (13 %). Na opačném konci žebříčku pak stojí zákazníci z Jihočeského (3 %)
a Karlovarského kraje (2 %).

Statistiky T-Mobile dále jasně ukazují, že internet v mobilu je doménou především mladých – 30 % uživatelů je ve věku 18–29 let, 32 % patří do skupiny 30 až 39 let, přičemž lehce převažují muži nad ženami (54 vs. 46 %). Pozitivně se na nárůstu zájmu o mobilní internet projevuje i dostupnost tzv. chytrých mobilních telefonů – již čtvrtina surfařů je používá k brouzdání po webu. A téměř dvě třetiny klientů T-Mobile si internet v mobilu zapínají pravidelně, tedy více než čtyřikrát do měsíce.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: