Testament síly značky: Lidl uvádí vlastní merchandise

26. 6. 2020 | Petr Michl
Pantofle a ponožky s logem Lidlu mohou být novým symbolem lásky k značce. Nejoblíbenější český retailový řetězec testuje, jak moc velkým je love brandem.


Zdroj: Lidl.cz

Nápadná loga na oblečení či obuvi sneseme obvykle jen u značek, se kterými skutečně souzníme a chceme, aby to bylo patrné i pro okolí. Snem mnoha pubescentů je mít co nejvíc věcí s nepřehlédnutelným labelem Adidas nebo Nike, polotriko s krokodýlem a límečkem nahoru na vesnické tancovačce dává najevo, že nemáte problém zaplatit panáka, tenisky Louis Vuitton pak svědčí něco o vaší touze po sociálním statusu zdánlivě úspěšné rappové hvězdy. A teď do toho všeho přišel i Lidl se svými pantoflemi a bílými fuseklemi s logem.

Lidl nabízí nově v České republice tzv. merchandise, produkty opatřené nepřehlédnutelným logem. Najdete mezi nimi pánské i dámské tenisky kombinující červenou, žlutou a modrou v odstínech, které patří i k logu. Pak také bílé triko a nejvíce odvahy od nositele pravděpodobně žádají pantofle s bílými ponožkami — obzvláště pak obojí nošené dohromady.

 

Myslíte, že něco takového uspěje? Právě nejodvážnější pantofle ukazují, že toto zboží na skladě jen tak nezůstane. V tuto chvíli je už vyprodána většina velikostí.


Zdroj: Lidl.cz

Autor tohoto textu by si merchandise retailového řetězce na sebe nevzal. Neznamená to ale, že by nezaznamenal posun v kvalitě zboží Lidlu i jeho prodejen. Vzestup od diskontního řetězce s prodejnami připomínajícími sklad do pozice toho nejlepšího z velkých retailových prodejen s potravinami je doložen i daty. Za popularitou přitom stojí i „Lidl brandy“ u nepotravinového zboží, například oblečení Crivit či Livergy.  

Společnost Nielsen loni zveřejnila Store Equity Index, průzkum řadící jednotlivé řetězce na české scéně dle „síly značky“. Na grafu je přitom patrný výrazný posun u Lidlu z hodnoty 1,4 v roce 2012 na hodnotu 3 v roce 2018. Albert a Tesco jsou na polovičních hodnotách, Penny nebo Billa oscilují u hodnoty 1.


Zdroj: Nielsen

„Při bližším pohledu na dlouholeté trendy vidíme, že Lidl oproti zbytku trhu posiluje napříč většinou hodnoticích faktorů z pohledů nakupujících. Mezi nejvýraznější změny k lepšímu v porovnání s konkurenčními řetězci patří kvalitní čerstvé jídlo, kvalitní prémiové značky, vlastní řada privátních značek a v neposlední řadě příjemná nákupní zkušenost podporovaná remodelingem prodejen i důrazem na spokojený a příjemný personál," uvedla tehdy hlavní důvody růstu oblíbenosti Petra Flajtingrová ze společnosti Nielsen.

Merchandise pro retailový řetězec s potravinami je něco nezvyklého. Jestli si to ovšem může v Česku někdo dovolit, je to Lidl.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.