The Best of Global Digital Marketing: Foodporno ve službách UNICEF

10. 12. 2014 | Petr Michl
I podvyživeným dětem z Afriky se líbí fotky jídla na Instagramu. UNICEF tuto ideu využil ve své kampani, v které přiměl foodie fotografy, aby přispěli na žvanec i těm méně šťastným.

Foodporno je hned druhý největší fotografický fenomén po selfies. Každý den je prý na sociální média nahráno téměř milion snímků jídla všech tvarů a chutí. Těžko najdete větší kontrast než mezi vykrmenými hipstery ze Západu, kteří si fotí muffiny, a hladovějícími dětmi z třetího světa, které by neměly co fotit, ani kdyby měly čím. Přesně toho využil na Novém Zélandu UNICEF ve své kampani, která byla vyhodnocená jako druhá nejlepší v říjnu tohoto roku výzkumnou společností Best Marketing International.

Platformou pro foodies je Instagram a najít jejich fotky není nijak těžké, mají totiž charakteristické hashtagy jako #food či #yum. V agentuře D&AD přišli na chytrý způsob, jak proniknout do jejich „bubliny". Vytvořili na Instagramu účet dětem z oblastí, které jsou postižené hladem. V popisku účtu byla vylíčena v jedné větě situace v dané zemi a zároveň nechyběla call to action k návštěvě microsite www.foodphotossavelives.org.nz.

Fotkám s jídlem nalezeným dle vytipovaných hashtagů byly přidělovány masově „lajky" od „podvyživených dětí".  Přirozená zvědavost foodies je vedla na jejich účty a odtud se ve velké míře proklikávali na microsite. Co se dělo dál? Podívejte se na video s případovou studií.

I možnost darovat byla vytvořená tak, aby vyhovovala cílové skupině. Akt darování tak šel ruku v ruce s foodie sdílením, kdy na talíři ovšem nebyla nějaká vizuálně vypiplaná dobrota, ale třeba buráková pomazánka v plastovém obalu - sladká kalorická bomba, kterou distribuuje i UNICEF mezi děti s nedostatkem výživy.  Zároveň byla i připomínkou přátelům sdílejících, že když je darování pro dobrou věc tak lehké jako sdílet fotku jídla, mohli by to také zkusit.

Jde o úžasný způsob, jak přilákat pozornost bez spuštění kampaně v tradičním chápání, ale spíše skrze využití obsahu, který už je venku, a  jeho integrování do vašeho sdělení,"  komentuje Gamze Gurbuzatik, Client Services Director turecké pobočky agentury JWT International, který je součástí poroty hodnotící pro Best Marketing International ty nejlepší kampaně. Tato se stala na Novém Zélandu hitem a je dost možné, že se rozšíří i globálně. Připomíná nám v dobrém kampaň využívající muttbombingu", kdy voříšci (anglicky „mutt" - pozn. red.) z útulku narušovali fotografie s hashtagem #selfie . Přesvědčte se sami v článku Jak najít psům z útulku domov? Oslovením selfie maniaků na Instagramu.




Best Marketing International sleduje oceňované kampaně z více než 300 celosvětových soutěží, snaží se najít cesty vedoucí k úspěšným řešením a skvělému marketingu a předává je pak na odborných akcích. V rámci svého konferenčního celosvětového turné The Best of Global Digital Marketing navštíví 11. února 2015 i Prahu. Pokud chcete být u toho, podívejte se na více podrobností na bestofglobaldigital.cz.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.