Tipy a triky, jak ovládnout LinkedIn v roce 2023

11. 1. 2023 | Barbora Vičarová
Expert na LinkedIn, Richard van der Blom, už počtvrté zveřejnil svůj report týkající se trendů na LinkedInu. Jaké jsou nejvýkonnější formáty, co můžete využít za novinky na síti nebo jak často a kdy příspěvky zveřejňovat? Odpovědi naleznete v článku.

Pokud chcete v příštím roce zazářit na profesní síti LinkedIn, mohl by vás zajímat každoroční report, který připravuje expert na tuto síť, Richard van der Blom. Jeho report analyzuje 10 000 příspěvků, které byly v posledním roce zveřejněny a v plném znění má 57 stran, na kterých se dozvíte hlavní trendy, posuny a doporučení, díky kterým z LinkedInu vytěžíte co nejvíce. Pokud vás zajímá, jaké jsou hlavní body, projděte si naše shrnutí.

V posledních měsících se LinkedIn rapidně proměňuje. V září 2022 došlo k několika zásadním změnám, které ovlivnily také algoritmus zobrazování příspěvků. Většina uživatelů zaznamenala velké propady v dosahu i engagementu, algoritmus totiž více favorizuje tvůrce, kteří jsou aktivní a přinášejí obsah ve velké frekvenci. 

Publikujte dopoledne a s odstupem

I výše zmíněná vysoká frekvence ale má své limity. Publikovat se vyplatí pouze jednou denně, pokud totiž v rámci 18 hodin publikujete dva posty za sebou, dosah se propadne o 15 %, pokud publikujete tři posty, propadne se až o 30 %. Vhodným časem pro publikaci je zejména dopoledne, podrobněji jsou nejlepší časy pro publikaci znázorněny v tabulce níže. 

Tvořte engagement

Jakmile zveřejníte svůj post, je vhodné odpovídat na komentáře, které se pod ním nashromáždí, a je také velmi vhodné do 24 hodin od zveřejnění postu ještě doplnit nějaké další zajímavosti a rozvedení v rámci komentářů. Tímto způsobem zajistíte příspěvku největší dosah, rozhodně se pak nedoporučuje post editovat v prvních 10ti minutách od zveřejnění nebo komentovat příspěvek sám sobě jako první. Je také vhodné u textu příspěvku přidat hashtagy (maximálně 10!), emotikony, označovat lidi nebo společnosti, ideální délka příspěvku je pak mezi 1200 až 1600 znaky. 

Creator Mode On

LinkedIn také nově nabízí možnost zapnout si tzv. Creator Mode, tedy tvůrčí mód, jenžvám odemkne řadu možností při tvorbě příspěvků navíc oproti klasickému profilu. Můžete například ke svému profilu přiřadit hashtagy, které naznačí, čím se zabýváte, můžete mít místo profilové fotky 30sekundové video nebo můžete zapnout možnost sledování (Follow), lidé tak tedy mohou sledovat váš obsah, aniž by si vás museli přidávat do své profesní sítě. 

Tvůrci mají na LinkedInu mnoho výhod, získávají nyní například o 15-35% větší dosah a jejich sledující vidí nový příspěvek na své zdi ihned po jeho zveřejnění. Pokud se pak tvorbě obsahu budete věnovat pravidelně, můžete očekávat velký a významný růst své základny sledujících. Jako tvůrce, který má více než 150 propojení, také můžete připravovat svůj pravidelný LinkedIn newsletter.

Využívejte různé formáty

Pro zvýšení dosahu je vhodné obměňovat formáty příspěvků, které publikujete. Preferovaným formátem je stále textový příspěvek s jednou fotografií, z analýzy ale vyplývá, že větší dosah vám zajistí používání i dalších formátů, jako je například příspěvek s přiloženým dokumentem (tzv. Slide Post), anketa, carouselový post (série fotek nebo videí mezi kterými lze listovat) nebo text doplněný více obrázky. 

Využijte video

Pokud se rozhodnete využít video formátu, je vhodné vložit ho nativně do příspěvku. Ideální délka je mezi 20-60s, ideálně ve formátu 1:1 s vloženými titulky. Velmi dobře funguje, pokud ve videu sami mluvíte nebo ukážete svůj obličej. Pokud máte zapnutý Creator Mode, můžete také využít živého vysílání, čímž můžete velmi zaujmout své sledující, a zajistit tak vyšší dosah i svým klasickým příspěvkům. 

Nové možnosti formátů

Novinkou na LinkedInu je třeba funkce ke speciální příležitosti, tzv. Celebrate an Occasion, díky které chce vyzvat k aktivitě i ty uživatele, kteří většinou spíše mlčí. Díky této nové funkci mohou například někomu dát Kudos neboli jakési ocenění, nebo ukázat, že získali novou pracovní pozici.

Pokud by pro vás tipů nebylo dost, projděte si celou analýzu. A přejeme vám, ať váš LinkedIn v roce 2023 jen roste!

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: