TOP 10 reklam Super Bowlu 2024

12. 2. 2024 | Petr Michl
Finále play off NFL vyhráli Kansas City Chiefs nad San Fracisco 49ers v poměru 25:22 v prodloužení... To (pro nás) nejdůležitější se ale odehrálo o reklamních pauzách. Podívejte se na náš výběr 10 nejlepších reklam Super Bowlu.

Kansas City Chiefs se stali opět vítězi Super Bowlu. Stalo se tak až touchdownem 3 vteřiny před koncem prodloužení, který obrátil skóre na výsledných 25:22.  San Fracisco 49ers přitom v průběhu zápasu vedli o 10 bodů. Dění na hřišti se věnujeme více, než obvykle činíme v našich reklamních přehledech, i kvůli tomu, abychom se mohli přesunout i na to v publiku. Jasně nejsledovanější osobou v něm byla zpěvačka Taylor Swift, partnerka hráče Kansasu, Travise Kelceho. Popkulturní ikona tak velká, že se spekuluje o tom, že její vyjádření podpory konkrétnímu kandidátovi by mohlo rozhodnout nadcházející americké prezidentské volby. I proto byla v hledišti pod drobnohledem. Jeden z nejpopulárnějších komentářů pod oficiálním videem NFL se sestřihem reakcí zpěvačky říká: „Pokaždé, když se Taylor objevila na obrazovce, napili jsme se. A jsme úplně pod obraz.“ Video si můžete prohlédnout zde a doporučujeme zejména jeho závěr, kde je rozhodující moment zápasu.

Přesuňme se k výběru nejlepších spotů, které byly (jako tradičně) plné hvězd z oblasti sportu, hudby a filmu. Nic se nemění ani na důrazu na humor a přehrávané scény ještě patrnějšího od „dob covidu“. Super Bowl je přeci jenom také svátek eskapismu od každodenních starostí. Když je od čeho utíkat, tlačí o to víc na pilu.

Televizní stanice CBS se nicméně držela zpátky, když si od inzerentů žádala 6,5 až 7 milionů dolarů za vysílání 30 vteřin reklamy během zápasu. Jde o stejnou cenu jako loni. 

 

Paramount+ | Sir Patrick Stewart Throws a Hail Arnold

Streamingová služba  Paramount+ postavila pod horu Paramount rozehrávače Miami Dolphins Tua Tagovailoa, Patricka Stewarta (ze Star Treku) a Drew Barrymore s úkolem tento skalní motiv překonat. Když máte lano, ale ne k ní připevněnou kotvu nebo šišatý míč na americký fotbal, musí posloužit někdo s šišatou hlavou. A tu má přece Arnold z animovaného seriálu Arnoldovy patálie. To je základní premisa spotu, u něhož oceňujeme mimo smyslu pro humor i využití brandového motivu v podobě hory, kterou jsme viděli před snímky tohoto filmového studia nespočetněkrát. Speciální díky pak vyslovujeme za oživení kapely Creed s jejich čtvrt století starým hitem Higher.

 

NYX | Duck Face feat. Cardi B

Zpěvačka Cardi B se vyžívá v sexualizaci své tvorby obrazem i texty. Byla tak pravou osobou pro propagaci rtěnky značky NYX, Duck Plump, pro „nafouknutí rtů“, která se zvrhla ve vlnu sebemrzačení mužů toužících po zvětšení něčeho úplně jiného. Ano, d*ck — prostě si to popletli. Bohužel, celá reklama nebyla během zápasu vysílána. Po první polovině její stopáže se na obrazovce objevil QR kód, který diváky odkázal na plnou verzi s obsahem, který by byl asi moc pobuřující.

 

State Farm | Like a Good Neighbaaa feat. Arnold Schwarzenegger & Danny DeVito

Pojišťovna State Farm najala na tahání štěňátek z hořícího domu toho pravého, ultimátního akčního hrdinu Arnolda Schwarzennegera. Problém nastal až při jejich předání a vyslovení claimu: „Like a good neighbour, State Farm is there (v překladu: State Farm tu je, stejně jako dobrý soused).“ S jeho rakouským přízvukem je výslovnost slova „neighbour“ spíše „neighbaaa“ (nejbaa).  Režisér se to z něj snažil vytlačit natáčením dalších akčních scén, ale zbytečně. Zaskočil až někdejší filmový parťák Danny De Vito, „backstabaa“ jeden.

 

Bud Light | Easy Night Out

Reklama na Bud Light je přesně taková, jakou si ji diváci v posledních letech přejí. S bláznivým scénářem a s produkcí, z které „tečou peníze“ doslova každou vteřinu. Přesně to se děje ve spotu, ve kterém se zjeví džin od Bud Light plnící přání. Z celebrit se zjeví legenda amerického fotbalu Peyton Menning a zpěvák Post Malone, jehož závěrečné přání přivolá dokonce zubaté cameo z Jurského parku.

 

Popeyes | Wings for Wings feat. Ken Jeong

Fast foodový řetězec Popeyes se objevil s reklamou na Super Bowlu úplně poprvé. Jejím hrdinou je herec Ken Jeong, který se probouzí z kryogenní „hibernace“ po 52 letech. Zadáním pro jeho rozmrazení bylo: probudit, jakmile budou k dispozici lepší kuřecí křidélka. Humorné momenty pak přináší Jeongovy reakce na vymoženosti dnešního světa, z kterých je nejsnesitelnější psí plemeno labradoodle. Při konfrontaci pochopitelně přikusuje kuřecí křidélka Popeyes, aby se s tou náloží šíleností vyrovnal.

 

Reese’s | Yes! 

Přehlíženým uměním je vytvořit zapamatovatelnou produktovou „třicítku“ vysílanou v rámci více než minutových výpravných spotů s hollywoodskými hvězdami. To se podařilo kreativcům pracujícím pro značku Reese’s. Její rozšíření produktového portfolia čokoládových košíčků o ty čokoládovo-karamelové si prostě zapamatujete.

 

Uber Eats  | Don’t forget Uber Eats

Již dříve jsme vám představili upoutávku na spot značky Uber Eats, pro kterou angažovala Victorii a Davida Beckhamovy. Lidé milují celebrity, co si ze sebe umí vystřelit. I proto nasbírala parodie vlastního memu na sociálních sítích za 24 hodin od zveřejnění 20 milionů zhlédnutí a za týden a něco přibyly další desítky milionů. Samotný spot v sobě nemá pop-kulturně silný příběh jako zmíněná upoutávka a Bekchamovi jsou jen dalšími hvězdami, jež si nemohou vzpomenout. V jejich případě na Spice Girls. Hlavními hvězdami jsou ale Jennifer Aniston(Ross z Přátel) David Schwimmer, kterého jeho někdejší osudová seriálová láska vypustila z paměti.

 

T-Mobile Home Internet Feeling 

T-Mobile pokračuje v muzikálových reklamách. Tentokrát herci Zach Braff a Donald Faison zazpívají novému sousedovi, kterého představuje Jason Momoa, příběh o tom, jak se kabelovka dnes už nezapojuje přes dráty a ke všemu vám stačí domácí 5G internet od T-Mobile. „Znásilněnou“ písní je What a Feeling od Irene Cara, jež se proslavila v roce 1983 díky filmu Flashdance.

 

Dunkin'   | ‘The DunKings’ feat Ben Affleck, Matt Damon, Tom Brady, Jack Harlow, Jennifer Lopez, & Fat Joe

Jennifer Lopez narušila loňskou reklamu Bena Afflecka pro Super Bowl. Letos nebyla spokojená s pěveckým vystoupením „bostonského masakru“, boy bandu Dun-Kings v reklamě na koblihový řetězec Dunkin'. Afflecka doprovází jeho dlouholetý parťák Matt Damon, o kterém se ví, že mu vztah se zpěvačkou a herečkou s hispánskými kořeny kdysi rozmlouval. A také legenda amerického fotbalu, Tom Brady. Právě on jediný Jeniffer Lopez zaujal.

   

Tato reklama navazuje na tu zveřejněnou před týdnem na vyhlašování cen Grammy. V ní se Affleck na hudební vystoupení připravuje, mimo jiné s Charli D’Amelio. Té se bezelstně ptá: „Kdo je to ten TikTok?“

 

Verizon | Beyoncé for Verizon

A na závěr tu máme vystoupení královny Beyoncé. Tentokrát neproběhlo během pauzy půlící zápas, tuto show letos ovládl Usher. Beyoncé ovšem předvede celou řadu prvotřídních představení s jediným cílem, „zbořit internet“ — konkrétně 5G internet od Verizon. Asi tušíte, že se jí to nepodařilo, ale sledovat její snažení je i tak zábavné. Zpěvačka mimochodem spojila své angažmá s oznámením nového alba „ACT II“, které vyjde 29. března. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: