Turistické vyvrcholení vás čeká v Litvě. Evropský bod G se nachází ve Vilniusu

21. 8. 2018 | Petr Michl
Víte, kde se nachází bod G? Dle turistické kampaně tomu tak je v hlavním městě Litvy.



Soutěž o kreativní nápady z lidu vyhlášená státní nebo místní správou povětšinou nepřináší nijak dokonalé výsledky. Kampani na podporu turismu v hlavním městě Litvy Vilniusu se ovšem vyplatila sázka na inspiraci studentským projektem: i díky tomu se nebojí kontroverze.

Vilnius je v kampani označován jako „evropský bod G" a její slogan zní:

„Nikdo neví, kde je, ale když ho najdete, je to úžasné."

S kampaní je spojen tento vizuál, kdy je mapa Evropy prostěradlem mačkaným při postelových hrátkách, přičemž ruka ženy svírá právě místo, kde se na ní nachází Vilnius. Tato printová reklama byla první ideou, za níž stojí kreativec Jurgis Ramanauskas a copywriterka Skaistė Kaurynaitė.

Tato myšlenka pak byla uchopena turistickou kanceláří Go Vilnius a rozpracována i do tří spotů, které vrcholí od začátku do konce.

Jurgis Ramanauskas, který dnes pracuje v litevské pobočce síťové agentury DDB, okomentoval pro The Baltic Times podstatu kampaně takto:

 „Málokdo ví, kde je vlastně Vilnius, ale když už sem někdo dorazí, město si zamiluje. Když jsme se bavili s návštěvníky ze zahraničí, napadlo nás, že je Vilnius takový bod G. Nikdo pořádně neví, kde je, ale jakmile ho objevíte, přinese to spoustu potěšení.“ 

Každá kampaň vyvolávající velkou pozornost má i své odpůrce. Ti v Litvě například žádali to, aby bylo její spuštění odloženo až po skončení návštěvy papeže Františka, který pobaltský stát navštíví v září. Nic takového se ale nestane.

O Litvě se skutečně mluví. Například Lonely Planet ji počítá mezi 10 „nejžhavějších míst" k navštívení tohoto léta a považuje Vilnius za skrytý poklad. Tato kampaň sama o sobě zaměřená primárně na Brity a Němce pak především díky medializaci osloví další publikum. Jedním z největších majstrštyků bylo, když ji předminulý týden zmínil ve své show John Oliver. Ten s v ní ptá: „Will they come?" A myslí tím v několika významových rovinách turisty. Dle něj je odpověď záporná, ale my se vsadíme, že tato povedená kampaň nové návštěvníky Litvy přiláká.  

Zdroje: Euro News, The Baltic Times

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.