Twitter odhalil formu placeného předplatného Super Follow

1. 3. 2021 | Petr Michl
Twitter přichází s nápodobou facebookových Skupin a především s formou placeného předplatného. K exkluzivnímu obsahu se možná brzy dostanete až po zaplacení taxy 4,99 dolarů měsíčně.

Zdroj: Twitter / Martin Hoffmann

Twitter minulý týden oznámil investorům, že chce do roku 2023 zvýšit své příjmy téměř dvojnásobně na 7,5 miliard dolarů. A nechce tyto smělé plány nechat jen na inzerentech, platícími by se měli stát i uživatelé.

V rámci čtvrtečního tzv. Analyst Day oznámil formu placeného předplatného Super Follow. Uživatelé by si za vybraný exkluzivní obsah museli připlatit 4,99 dolaru měsíčně (tedy cca 110 korun). Co konkrétně za to Twitter slibuje?

    • Exkluzivní obsah

    • Odznak podporovatele

    • Speciální newslettery

    • Slevy a nabídky

    • Přístup ke konverzacím komunit

A samozřejmě cílem je i to, aby skvělí tvůrci považovali Twitter za platformu, kde stojí za to přicházet s kvalitním obsahem. I oni by měli dostat podíl na penězích, které se předplatným vyberou. V tomto ohledu mají před Twitterem další platformy náskok, pravděpodobně protože platit za zprávy o 280 (a ne tak dávno jen 160) znaků odhalující svou veškerou podstatu přímo ve feedu se zdá troufalejší než odměnit let’s playera za to, že vás baví při streamu tady a teď, případně podporovat dlouhodobě tvůrce kvalitních videí na YouTube například přes Patreon.  


Zdroj: Twitter / Martin Hoffmann


Zdroj: Twitter / Martin Hoffmann

Bloomberg na začátku února upozornil, že Twitter uvažuje o modelu předplatného i o tom, že jen pro předplatitele by byl dostupný nástroj Tweetdeck a pokročilejší analytika, než je k dispozici dnes.

Twitter Communities jako facebookové Skupiny

Součástí navržených změn je i spuštění Twitter Communities, tedy jakési obdoby facebookových Skupin. Ty představují na modrobílé sociální síti místa, kde se lidé sdružují okolo témat či zájmů. Dle přiloženého printscreenu prezentace si budou moci tvůrci vybrat, jakému publiku svůj příspěvek zasdílí.

Na výběr bude právě z publikování směrem ke všem, nebo do určité Komunity. Tvůrci tak budou moci snadno určovat, který obsah je pro uživatele placeného předplatného.


Zdroj: Twitter: Jane Macnchung Wong

Plány Twitteru

Zmíněný Analyst Day byl především akcí pro investory, jež měla nastínit dlouhodobé plány společnosti. Mezi těmi nejzásadnějšími, které Twitter zmínil, patří:

    • Zdvojnásobit do konce roku 2023 rychlost rozvoje, což konkrétně znamená zdvojnásobit „počet funkcí na zaměstnance“, které přímo navyšují počet aktivních měsíčních uživatelů nebo navyšují obrat.

    • Dosáhnout na alespoň 315 milionů aktivních měsíčních uživatelů do 4. kvartálu 2023. V Q4 2019 jich měl Twitter 152 milionů, takže by to od daného momentu symbolizovalo 20% roční růst.

    • Poslední závazek je pro investory jistě nejdůležitější: navýšit obrat z 3,7 miliard dolarů v roce 2020 na 7,5 miliardy v roce 2023.

Mezi důležité podmínky takto znatelného navýšení obratu bude i zatraktivnění možnosti inzerce pro malé a střední podniky. Ty jsou například na Facebooku zodpovědné za více než polovinu peněz utracených za reklamu, na Twitteru to je jen 15 %. Je tedy co zlepšovat.

Kdyby vás zajímal přenos z celé akce, je dostupný níže.

Zdroje: Twitter,Bloomberg

Štítky dokumentu: Twitter
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.