Úniky moči se dějí. Kontroverzní billboard to ukazuje názorně

12. 4. 2022 | Kristýna Vozková
Inkontinence je reálný problém zasahující mnohem větší množství žen, než jste si ochotni připustit. To je hlavní poselství provokativního billboardu, který bojuje proti zbytečnému tabu.

 

Inkontinence není sprosté slovo! Ve větší či menší míře trápí až 84 % žen. Odbornou pomoc však vyhledá pouhý zlomek z nich. Proč? Protože únik moči je v moderní společnosti stále tématem, o kterém se na veřejnosti nemluví. Nebo alespoň doposud tomu tak bylo. Troufáme si ale tvrdit, že obří billboard vyobrazující mladou ženu s činkou, které „teče z rozkroku”, debatu o tématu rozhodně rozpoutá. Ať už bude jakákoliv.

Kampaň s výmluvným názvem Leaks happen, kterou pro značku Elvie vyrábějící mimo jiné právě pomůcky na posílení pánevního dna, vytvořila kreativní agentura Don't Cry Wolf, usiluje o zboření inkontinenčního tabu instalací třímetrového billboardu, na kterém dřepující ženě z rozkroku tečou doslova proudy vody. Obří plátno je totiž doplněné o speciální vodní instalaci umístěnou právě v místě ženina rozkroku. Díky té voda neustále cirkuluje a tvoří tak dojem skutečně bizarního úniku moči.

Hlavní hvězdou kampaně je Megan Burns, osmadvacetiletá matka z Cornwallu trpící inkontinencí. Narozdíl od mnohých žen se však za svůj problém nestydí a snaží se ostatní ženy inspirovat k tomu, aby se nebály o úniku moči otevřeně hovořit a komplikace s tím spojené řešily. K tomu jim má dopomoci právě produkt značky Elvie. 

Kampaň poukazuje na to, že značnou roli v tabuizaci problému hrají sociální sítě. Billboard byl zveřejněn krátce poté, co TikTok cenzuroval příspěvek Elvie, který vyobrazoval únik moči Megan Burns během zvedání osy při dřepu. Platforma obsah označila za příliš grafický. „Inkontinence je běžná u žen v každém věku a všech fázích života. Cenzurou obsahu, který vyobrazuje ženy bojující s problémem inkontinence, platformy sociálních médií posilují tabu kolem tohoto problému,“ uvedla pak na adresu kampaně marketingová ředitelka Elvie, Aoife Nally.

Ať už jste zastánci inkontinenčního obsahu ve feedu či nikoliv, určitě se shodneme na jednom: Inkontinence by neměla být něčím, o čem se ženy bojí nebo stydí hovořit.  „Doufáme, že náš billboard povzbudí ženy, aby začaly o problému mluvit a vyhledaly pomoc, kterou potřebují. Cílem Elvie je posílit ženy a umožnit jim dosáhnout všeho, čeho je jejich tělo schopné,“ uvedla Nally. Sara Collinge, výkonná ředitelka agentury Don’t Cry Wolf, dodala: „Sociální sítě mohou nesouhlasit, ale realita je taková, že za inkontinenci se nemusí nikdo stydět. Naším cílem s kampaní Leaks Happen je umožnit více ženám otevřít se a mluvit o svých zkušenostech. A jak to udělat lépe než hlasitým a hrdým únikem moči na billboard v centru Londýna?”

 

Obří létající vagína na edinburském Fringe festivalu 

 Elvie se toho skutečně nebojí. Značka to dokázala už v roce 2019 se svou kampaní #letfannyfly šířící osvětu o problémech pánevního dna. Během edinburského Fringe festivalu vypustila nad přilehlým polem do vzduchu obří nafukující vagínu. I tuto kampaň pro Elvie připravila agentura Donť Cry Wolf. 

Nafukovací prsa ovládla Londýn

Ve stejném roce se také Elvie podílela s agenturou Mother PR na kampani na podporu kojení na veřejnosti #FreetheFeed. V jejím rámci vzala Londýn útokem obří nafukovací prsa, konkrétně v 5 exemplářích.

CEO a zakladatelka Elvie, Tania Boler, tehdy uvedla: „Víme, že obří prsa zvednou několik obočí, ale chceme si být jistí, že nikdo nepřehlédne, že toto stigma je používáno k potlačení žen." I „močící billboard" přitom dokazuje, že značka evidentně dokáže vytvářet funkční PR stunty na podporu žen nadále.

Zdroje: PR Week, Elvie, Famous Campaigns 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: