Uživit web pouze z reklamy je stále problém

15. 7. 2010 | KAS
Přestože v poslední době stále slýcháme o navyšování investic společností a marketérů do online segmentu, weby, které se rozhodnou uživit pouze z reklamy mají většinou situaci pěkně obtížnou. Zejména pokud jde o média, která mají zvýšené náklady na provoz. Vyplývá to ze studie společnosti e-conomia, která se zaměřila na trhy západní a střední Evropy.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Přestože v poslední době stále slýcháme o navyšování investic společností a marketérů do online segmentu, weby, které se rozhodnou uživit pouze z reklamy mají většinou situaci pěkně obtížnou. Zejména pokud jde o média, která mají zvýšené náklady na provoz. Vyplývá to ze studie společnosti e-conomia, která se zaměřila na trhy západní a střední Evropy.
Z dokumentu vyplývá, že uživit web pouze z příjmů z pronájmu reklamních prostor může být problém. Pochopitelně úměrně nákladům a návštěvnosti webu.
Studie kritizuje především malou snahu provozovatelů oslovovat inzerenty s netradiční nabídkou. Uvádí, že reklamní banner je stále nejvyužívanější reklamní plochou, často však značně neefektivně. Za malými výdělky stojí také fakt, že weby jsou zvyklé deklarovat návštěvnost jako jedinou poměrnou hodnotu a nadřazují tak kvantitu uživatelů nad jejich kvalitou.
Budoucnost je podle dokumentu zejména ve sběru a poskytování dat o uživatelích třetím stranám a schopnost nabídnout vysoce cílenou reklamu přesně definované cílové skupině. Faktem však zůstává, že v tomto ohledu jsou provozovatelé webů ochotni investovat do infrastruktury minimálně.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.