V době pandemie byl zásah tiskových médií vysoký

13. 8. 2021 | redakce
MEDIA PROJEKT za 1. a 2. čtvrtletí 2021 ukazuje, že pandemie vedoucí v mnoha případech k zavřeným trafikám neměla negativní vliv na čtenost tištěných médií. Nejčtenějším deníkem je nadále Blesk se 686 tisíci čtenáři na vydání.

Výsledky celostátního jednotného výzkumu čtenosti periodického tisku v České republice MEDIA PROJEKT za 1. a 2. čtvrtletí 2021 ukazují, že pandemie koronaviru neměla negativní vliv na zásah a čtenost tisku jako celku. Čtenost některých skupin tisku dokonce vzrostla.

Celkový zásah tisku dosáhl v 1. a 2. čtvrtletí 2021 hodnoty 82 % české populace ve věku 12-79 let, což je obdobná výše tohoto ukazatele jako v předcházejícím období 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021. Podrobnější údaje přináší následující graf.

V porovnání s předchozími výsledky za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021 zůstal zachován stejný podíl čtenářů tisku v populaci (82 %). Podíl čtenářů deníků a suplementů se mírně zvýšil o 1 procento a podíl čtenářů časopisů zůstal také na úrovni 76 %.

V rámci časopisů se zvýšila v 1. a 2. čtvrtletí 2021 v porovnání s předchozími výsledky průměrná čtenost na vydání v celkem 11 žánrových skupinách časopisů, nejvíce u časopisů o bydlení a bytové kultuře (+12 %), časopisů o zahradě a hobby (+9 %) a u ekonomických časopisů (+ 8 %).

 

Kdo jsou čtenáři tisku?

Představené výsledky MEDIA PROJEKTU ukazují, že tisk preferuje řada prestižních sociodemografických skupin obyvatel. Například podíl čtenářů deníků mezi příslušníky vyšších socioekonomických tříd je 59 % oproti 55 % v průměrné populaci. Také časopisy čte 81 % členů těchto skupin ve srovnání se 76 % průměrné populace. Nejvýrazněji je patrná orientace této skupiny na časopisy o vědě, technice, zajímavostech o cestování či na zpravodajské týdeníky, kde je podíl čtenářů těchto titulů v rámci skupiny o 9 % vyšší, než v průměrné populaci. Nadprůměrnými čtenáři tisku jsou ale podle Media projektu také například lékaři, zdravotní sestry a další pracovníci ve zdravotnictví, učitelé, vysokoškoláci vůbec, manažeři či podnikatelé.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.