V pražském HUBu se uskutečnila Social Business Tour: Hledání cesty, jak businessem bojovat proti chudobě a sociálnímu vyloučení

19. 10. 2010 | TMJ
Sociální vyloučení, nouze a chudoba. Tyto problémy se netýkají pouze rozvojových zemí, ale stále více také států střední a východní Evropy. Podle nedávného prohlášení Evropské komise nemá 17 % Evropanů dostatek prostředků na pokrytí svých nejzákladnějších potřeb. Sociální podnikání, ekonomický koncept, který vyvinul profesor Muhammad Yunus, nositel Nobelovy ceny míru a zakladatel Grameen Bank, má potenciál zlepšovat životní podmínky znevýhodněných osob a výrazně ovlivnit sociálně orientovanou společenskou transformaci, a to i ve střední a východní Evropě.

Hub Praha, zdroj: prague.the-hub.net

Sociální vyloučení, nouze a chudoba. Tyto problémy se netýkají pouze rozvojových zemí, ale stále více také států střední a východní Evropy. Podle nedávného prohlášení Evropské komise nemá 17 % Evropanů dostatek prostředků na pokrytí svých nejzákladnějších potřeb. Sociální podnikání, ekonomický koncept, který vyvinul profesor Muhammad Yunus, nositel Nobelovy ceny míru a zakladatel Grameen Bank, má potenciál zlepšovat životní podmínky znevýhodněných osob a výrazně ovlivnit sociálně orientovanou společenskou transformaci, a to i ve střední a východní Evropě.

Právě problematice sociálního podnikání se věnoval pražský Social Business Day, který v pátek proběhl v pražské pobočce sítě pracovních prostorů Hub. V jeho rámci se účastníci věnovali diskuzi nad koncepty sociálního podnikání, pokoušeli se identifikovat sociální problémy specifické pro ČR a hledali podnikatelské modely vhodné pro řešení těchto problémů ve spolupráci s tvůrčími lidmi z nejrůznějších oborů s bohatými životními a podnikatelskými zkušenostmi.

„Pražský Social Business Day byl jednou ze zastávek středo a východoevropské Social Business Tour, která odstartovala v květnu ve Vídni a Bratislavě,“ uvedl Petr Baše, spoluzakladatel Hub Praha. „Hub je pro hoštění podobné akce ideální prostor. Byli jsme rádi, že se nám podařilo přispět ke zvýšení povědomí o sociálním podnikání jako takovém a že jsme přispěli ke spojení osob, které v této problematice mají možnosti něco změnit. “
Hub je globálně rozšířený koncept pracovního prostoru, kde můžete sdílet kancelář s ostatními, realizovat své nápady, setkávat se i v klidu pracovat. Sdružuje výhody plně vybavené kanceláře, internetové kavárny a podnikatelského inkubátoru. Funguje také jako coworkingový prostor pro rozvoj nového inovativního podnikání. V polovině tohoto roku vznikla první pobočka Hubu i v České republice - konkrétně v Praze na Smíchově. Více na http://prague.the-hub.net/.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.