V Rumunsku otevřeli první Taco Bell. Upozorňují na něj billboardy i v Praze

4. 10. 2017 | Petr Michl
Proč je v Praze reklama lákající vás do první pobočky Taco Bell v rumunské Bukurešti, i když je přes tisíc kilometrů daleko? Může za to kampaň se svérázným smyslem pro humor.

Rumunsko není v přijímání novinek ze západu nejrychlejší. Velkým kulturním vítězstvím ale má být říjnové otevření první pobočky fast foodového řetězce Taco Bell v Bukurešti. Žádnou další nenajdete v okruhu více než 1 200 kilometrů.

A to je důvod oslavovat. Minimálně tedy dle zástupců Taco Bell a reklamní agentury McCann Bucharest.  Ti ve spotu vytvořeném k danému milníku vysvětlují, že Rumunsko je obvykle o něco pozadu. Hudební hvězdy k nim dorazí až poté, co objely dvakrát světové turné a ještě pak tu a tam stejně zařvou v Bukurešti mezi diváky: "Hello Budapest!" Video on demand služby otevřou své největší seriálové hity pro tamní trh až v okamžiku, kdy už byli Rumuni vystaveni tolika spoilerům, že už je to vlastně nezajímá. Jediné, co nemá zpoždění, je globální oteplování.

 


Start Taco Bellu může být naopak i určitým důvodem k hrdosti. Na další pobočku dané značky totiž nenarazíte více než dvanáct set kilometrů od Bukurešti. Kampaň z dílny McCann Bucharest to připomíná nejen v Rumunsku, ale i v hlavních městech dalších států střední a východní Evropy. A to formou outdoorové reklamy.

V Praze tak je k vidění velký digitální panel, na kterém se mimo říjnového spuštění Taco Bellu v Rumunsku dozvíte i to, že je to od něj 1 073 kilometrů daleko.

 

Podobný formát na letišti ve Vídni pak hlásí, že z ní je to 833 kilometrů daleko.




Nejblíže to pak mají z Budapešti, pouhých 637 kilometrů. 




Na první pohled nedávají tyto reklamy smysl. Taco z fast foodu vás asi nepřesvědčí k tomu, abyste si koupili letenku do Bukurešti. Z PR hlediska se to ovšem bohatě vyplatí. Tato kampaň staví na pocitu méněcennosti smíchaném se svérázným smyslem pro humor.

Kam dál? 

Není to poprvé, co vidíme podobný přístup. Součástí kampaně na kultovní rumunskou čokoládovou tyčinku ROM bylo například upozornění na to, že Bukurešť není Budapešť, umístěné na billboardu v hlavním městě Maďarska. I tehdy stál za oceňovanou kampaní McCann Bucharest.

Baví nás ale i turistická kampaň zamířená na potenciální návštěvníky z Velké Británie. Právě na jejím území se objevily mimo digitálních i outdoorové reklamy s texty, které se nebály si z Britů utahovat. 




Více najdete v článku Turistická kampaň jinak: Rumuni vysvětlují Britům, proč mají lepší zemi než oni.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.