Velké světové firmy přidávají na YouTube i 500 videí za měsíc

8. 8. 2013 | BeDa
Bez práce nejsou koláče a bez dobrých videí nejsou zhlédnutí. Překvapivě počet kanálů na YouTube nepřinese společnosti automaticky více diváků.

Z průzkumu marketingové společnosti Pixability ohledně aktivity top 100 globálních značek na portálu YouTube vyplývá, že ty nejlépe hodnocené publikují v průměru 78 videí měsíčně. To je vysoké číslo. Nicméně stále výrazně zaostává za mediálními společnostmi, jako jsou MTV, Reuters nebo Disney, Ty totiž na YT přidají až 500 videí měsíčně.

Od roku 2009 se počet videí nahraných těmito globálními značkami zvyšuje pravidelně zhruba o 73 procent každý rok. V roce 2005 to byly řádově desítky, minulý rok už to bylo 10 000 videí jen za měsíc.

Celkově nahrály velké světové firmy na videoportál YouTube přes 258 000 videí a počet jejich zhlédnutí se vyšplhal na 9, 5 miliardy. Pokud bude trend pokračovat, odhaduje se, že by do roku 2015 mohly společnosti na YouTube nahrát kolem jednoho milionu videí.

Z výzkumu vyplývá i to, že se firmám vyplatí spíše než zakládat nové kanály, investovat do většího počtu videí. Čím víc jich mají, tím více mají i zhlédnutí. Počet zhlédnutí ale není jedinou vysokou položkou. Sdílení na sociálních sítích je u první čtvrtiny firem ze žebříčku také poněkud jinde. Na Facebooku mají o 330 % větší sdílení než ty ze spodní čtvrtiny žebříčku. Na Twitteru je to o 89 %. Ale vysoká sledovanost a dobrá sdílenost není zadarmo. Společnosti vědí, že je třeba udržovat ve větším počtu videí alespoň nějaký řád. Proto mají dvakrát tolik playlistů a používají svědomitě i tagy pro optimalizaci při vyhledávání.

Více jak polovina (56) z top stovky světových značek má na YouTube přes deset kanálů. Ale ne všechny jsou aktivní v jejich udržování. 17 z nich používá jen polovinu vytvořených kanálů a 37 % kanálů nebylo během posledních 4 měsíců vůbec aktualizováno.

V porovnání s jinými druhy příspěvků na sociálních médiích, mají videa nejdelší „trvanlivost“. Během prvních tří týdnů videa nasbírají 40 % z celkového počtu zhlédnutí. Na konci dvanáctého týdne pak většinou má video navíc dalších 30 %. Zbytek diváků přiláká zhruba do roka.

Ne všechna videa velkých značek jsou ale úspěšná. Více jak polovina videí nepřesáhla hranici 1000 zhlédnutí. Kde není kvalita, nejsou ani diváci. Jen 1 300 videí nahraných firmami z žebříčku přesáhlo milion zhlédnutí.

Zdroje:www.marketingland.com,www.pixability.com/blog

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.