Veřejná knihovna města New York představuje knižní klasiku v Instagram Stories

27. 8. 2018 | Petr Michl
Selfíčko, burger, 3 nové outfity ve zkušební kabince... Tomu říkáte nějaký příběh? New York Public Library se odhodlala převést do Instragram Stories skutečné příběhy: od Alenky v říši divů až po Proměnu od Franze Kafky.



Pozornost je čím dál vzácnější komodita. Znáte to jako marketéři sami. Klasický půlminutový spot online nezaujme, na webu na to má 5 vteřin, u Instagram Stories se dokonce mluví o vteřině. Jakou pak mají šanci příběhy psané na papíře a vyžadující soustředěné čtení po vícero hodin a někdy i dní? Veřejná knihovna města New York se rozhodla, že oživí klasická díla a vloží je do Instagram Stories.

Najdete je na instagramovém účtě @nypl a ve Stories si už nyní můžete prohlédnout v anglosaském světě kultovní pohádkovou knihu Alenka v říši divů. Najdete ji umístěnou v Highlights pod popiskem účtu, a to dokonce rozdělenou do několika částí. Po několika atraktivních animací totiž přichází původní psané slovo.

 

V následujících měsících pak přijde podobné zpracování dalších dvou literárních děl, krátké povídky Charloty Perkinsové, Žlutý plakát, a ne příliš dlouhého románu Franze Kafky, Proměny.

Už samotná promo videa a Stories prozrazují, že se Veřejná knihovna města New York snažila zatraktivnit letitá díla. Přizvala k tomu řadu umělců, takže například Kafkův příběh úředníka Řehoře Samsy, který se jednoho dne stal odporným hmyzem, doplní ilustrace Césara Pelizera. Za realizací celé myšlenky pak stojí komunikační agentura Mother New York.

 



 

S přidáváním dalších děl se stane Instagramový účet NYPL digitální knihovnou. Lze přitom předpokládat, že bude pokračovat s klasickými díly oproštěnými od autorských zákonů. Ty si ostatně můžete digitálně přečíst už dnes na webu Projektu Gutenberg. Úprava do Instagram Stories dělá nicméně stará díla atraktivní i pro mladé publikum a z jejich Stories Highlights se stala polička, do níž můžete šáhnout pro osvědčenou knihu, když se třeba nudíte při cestě ve vlaku.

Pro knihovnu kampaň slouží také jako propagace její aplikace SimplyE dostupné na  App Store i Google Play. V ní můžete číst zdarma mnoho dalších klasických děl z projektu Gutenberg, držitelé karty do knihovny v ní pak naleznou více než 300 tisíc e-booků.

Zdroj: NYPL, gutenberg.org

Štítky dokumentu: Instagram Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.