Voda se dostává do popředí zájmu marketérů

15. 3. 2010 | ITO
"Vodu a vzduch nemůžeš prodávat," pravil kdysi jeden britský lord v reakci na stížnosti na rostoucí vliv obchodníků. Teď se ovšem zdá, že jeho slova rozhodně nejsou pravdivá. Alespoň co se vody týče. USA v posledních týdnech zaznamenaly společný postup několika firem, které se zabývají výrobou a distribucí produktů, odstraňujících z vody cizorodé látky.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

"Vodu a vzduch nemůžeš prodávat," pravil kdysi jeden britský lord v reakci na stížnosti na rostoucí vliv obchodníků. Teď se ovšem zdá, že jeho slova rozhodně nejsou pravdivá. Alespoň co se vody týče.
USA v posledních týdnech zaznamenaly společný postup několika firem, které se zabývají výrobou a distribucí produktů, odstraňujících z vody cizorodé látky - ty se opírají o studii z loňského roku, která upozorňovala na zhoršující se stav pitné vody v USA. Společnosti se snaží získat zákazníky, kteří upouští od nákupu balených vod a vrací se k vodě kohoutkové - jen loni narostl jejich počet o 3,5 procenta. Nabízí různé filtrační systémy, zabudované přímo do hrdel lahví případně uzpůsobené pro vkládání do nádob s vodou. Zázračné účinky jsou většinou podpořeny prohlášeními na slovo vzatých odborníků.
"Snaží se vytvořit nátlak, podpořený atmosférou strachu," citoval jednoho z obyvatel New Yorku místní deník.
A bojuje se i na druhé straně barikády. Výrobci balené vody chtějí své zákazníky zpět. Hraním na ekologickou strunu. Právě vysoká produkce plastových obalů totiž často bývá uváděna jako důvod, proč zákazníci přestávají kupovat balenou vodu. Výrobci tak pracují na lahvích z rozložitelných bioplastů, případně v rámci CSR aktivit deklarují, že za každý vypitý litr vody zachrání jeden strom z deštného pralesa.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.