Vy zíráte, my zíráme: Samsung představuje netradičně funkci svého telefonu Galaxy S4

29. 5. 2013 | Petr Michl

Samsung je nyní v rámci výrobců mobilních telefonů králem marketingu. Spolutvůrce slavných kampaní Apple, Ken Segall, říká, že Samsung se nyní pozicuje vůči společnosti s nakousnutým jablkem ve znaku jako David proti neohrabanému Goliášovi a zároveň jako ten inovativnější a vtipnější. Přiznejme si, že se mu to daří. Dokládá to i způsob, jakým je nyní propagována ve Švýcarsku, funkce telefonu Galaxy S4, Smart Pause. Ta je založená na sledování pohybu očí. Jednoduše ví, kdy se na telefon díváte. Když odvrátíte zrak, může například zastavit video, které sledujete. V Curychu se rozhodli tuto funkci přiblížit instalací zařízení, které láká k výhře modelu Galaxy S4. Jak ukořistit vytoužený chytrý telefon? Stačí, když se budete upřeně dívat do vymezeného prostoru s kamerou po 1 hodinu.

Zní to skutečně jednoduše, ale úkol je znatelně těžší, pokud vedle vás rozbalí svou show pouliční zpěvák, najíždí do vás autíčko na dálkové ovládání, začne hořet prodavač párků, nebo když dojde ke srážce terénní motorky se stánkem. Lidé v průběhu svého „civění" viděli počet procent, které z celé hodiny ukrojili. I když výhru „neukoukali", získali alespoň poukaz na slevu ve výši dosažené procentní hodnoty. YouTube video, které to vše shrnuje, má od své publikace 24.5. již přes 1,5 milionu zhlédnutí.


Tyto „spontánní akce" jsou v poslední době receptem na virální úspěch. O malém rozpočtu se dá jistě mluvit například ve srovnání s natáčením spotu s Davidem Beckhamem, ale jinak se jedná samozřejmě o integrovanou kampaň s nákladnou produkcí. Tu samou „civící šanci" dostanou Švýcaři dnes v Bernu a zítra v Laussane, včera od 12 do 18 hodin probíhala akce v Lucernu. Nepochybujeme, že všude byl či bude nával. Povšimněte si nicméně, že v původním videu si nejbližší přihlížející z kategorie „mladí krásní lidé" natáčí vše na tablety a telefony od Samsungu. Kampaň je propojená i v online prostoru, Švýcaři si mohou s pomocí web kameru zkusit vykoukat výhru i na speciální microsite.

Nebylo dosud prozrazeno, která agentura má tuto kampaň na svědomí, ale není těžké přijít na některé společné znaky s prací Duval Guillaume Modem. Právě tato agentura stojí za sérií „Bondovských úkolů", kdy lidé soutěžili s Coca-Cola Zero o lístky na poslední film s agentem 007, Skyfall.


A v produkci této agentury byla i asi dosud nejodvážnější reklamní potrhlost na veřejnosti nazvaná A DRAMATIC SURPRISE ON A QUIET SQUARE. Akce pro podporu kabelové televize TNT, která rozpoutala po zmáčknutí tlačítka na osamělém náměstí v Antverpách sérii scén jak z bláznivého akčního filmu, se stala jedním z nejúspěšnějších virálů minulého roku a vlastně i jednou z nejúspěšnějších virálních reklam všech dob. Za 24 hodin zaznamenalo video na Youtube 4,5 milionu zhlédnutí a přes 700 tisíc sdílení.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.