Výbava Škodovek se prý ochuzovat nebude - i kvůli nezvládnuté komunikaci v médiích

23. 11. 2010 | RaTP
Stačilo jedno neobratné vyjádření šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna a "mediální malér" byl na světě. Řeč je o říjnovém prohlášení, že není možné, aby koncern nabízel Fabii s lepší palubní deskou, než má Polo, vyjadřující obavu nad ztrátou jasné segmentace mezi jednotlivými koncernovými značkami.

Škoda Fabia, zdroj: www.skoda-auto.cz

Stačilo jedno neobratné vyjádření šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna a "mediální malér" byl na světě. Řeč je o říjnovém prohlášení, že není možné, aby koncern nabízel Fabii s lepší palubní deskou, než má Polo, vyjadřující obavu nad ztrátou jasné segmentace mezi jednotlivými koncernovými značkami. Poměrem cena-výkon totiž v posledních letech Škodovka zatlačila Volkswagen nejednou do pozadí, což je proti duchu dohodnuté koncernové strategie.

Nejen česká média se prohlášení Winterkorna velmi ráda ujala, včetně následných rozsáhlých interpretací. Aférka se Superbem ochuzeným o deštník však měla pro automobilku spíše negativní dopad. A to hned ze dvou důvodů. Z následné interpretace totiž často vyplynulo, že v budoucích letech zákazníci Škodovky dostanou za stejné peníze horší kvalitu. Kromě toho byla široká veřejnost utvrzena v tom, že současné Škodovky jsou skutečně na úrovni Volkswagenů a není tedy jediný důvod, proč kupovat dražší vozy VW.

"Média měla až příliš prostoru spekulovat nad tím, co se za větou pana Winterkorna skrývá," míní mediální analytik Ivan Lečtyř. "Jak se zdá, automobilka rezignovala na jakékoli ovlivňování mediálních prohlášení a nechala je vybujet zcela živelně. Přitom stačilo obsah výstupů regulovat například vydáním tiskové zprávy či pořádáním tiskové konference. Mnohé zhoubné polopravdy, které výstupům dodaly často ostře negativní tón by tak nikdy nedoputovaly ke čtenářům nebo divákům."

Nyní Winterkorn své prohlášení zmírnil. Odborářům prý řekl, že změny u vlakových lodí Škodovky i VW jsou nezbytné, rozhodně však nedojde k ochuzení výbavy Škodovek nebo zhoršení jejich kvality. Vyššího rozlišení značek tak bude nutné dosáhnout jinými cestami - mimo jiné také výraznější profilací za pomoci marketingových nástrojů.

Na sílu mediálního tlaku spoléhal před několika dny také dobrodinec, který ze Škodovky vynesl možnou podobu nového loga, které se v automobilce připravuje. Jeho cílem bylo především rozpoutat v médiích diskuzi nad kvalitou případného faceliftu firemního znaku.

Štítky dokumentu: Reportáže
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.