Výzkum: Rozpočet na digitální marketing v roce 2014 u 98% marketérů neklesne

20. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Jaký rozpočet mají marketéři v plánu alokovat na digitalní marketing? A jaké jsou nejvýhodnější kanály a strategie? Výzkum Exact Target má odpovědi.

Po tradičních shrnutí všeho možného na konci roku přichází čas i na předpoklady, výzkumy a odhady, co se bude dít v roce novém. A jeden takový výzkum vznikl i díky Exact Target.

Přes 2500 marketérů odpovídalo, co pro ně bude v digitálním světě v roce 2014 důležité, kde hodlají utrácet více peněz a jaké jsou letošní marketingové výzvy. Podívejme se, jaké jsou výsledky.

Vypadá to, že doby krize a omezování rozpočtů už jsou snad za námi - 98 % všech dotázaných uvedlo, že v novém roce mají v plánu navýšit nebo zachovat rozpočet pro digitální marketing. Z toho má 61% v plánu alokovat více peněz do oblasti dat a analytiky, 60 % na automatizaci marketingu, 58 % plánuje zvýšit investici do e-mail marketingu a 57 % na sociálních sítích a content managment. A čím se bude měřit úspěšnost? Podle výzkumu budou nejdůležitější metriky míra konverze, míra zapojení (otevření, prokliky) a ROI.

Marketing s důrazem na výkon je ostatně prirotou číslo 1 pro 47 % marketérů ve všech oborech, kromě médií a zábavního průmyslu, kde se důraz na zvyšování konverzního poměru objevil až na třetím místě. Pro 46 % bude letos důležitým cílem vyšší povědomí o značce. Necelá třetina se zaměří více na sbírání, měření a využívání dat o chování uživatelů. Docela jistě můžeme tedy letos očekávat větší snahu o personalizaci marketingových aktivit.

Je e-mail marketing vyčerpaný?

Nevypadá to tak. 88 % respondentů uvedlo, že e-mailový marketing produkuje nebo bude produkovat ROI.
42 % dokonce odpovědělo, že emaily mají nepřímý vliv na jejich zisky. Mezi nejúspěšnější patří narozeninové kampaně a věrnostní programy, ačkoliv je zatím využívá jen malá část marketérů. I klasické newslettery mají podle 40 % marketingových specialistů perfektní účinnost. Pokud nemáte responzivní e-mail design, nejste v tom sami - 42 % nepoužívá responzivní design v e-mailech vůbec nebo jen zřídka. Možná byste to ale měli přehodnotit, protože 31-50 % e-mailů vaši odběratelé otevřou na mobilních telefonech.

A co sociální sítě? Budou letos mít dobré ROI?

Odvěká otázka všech on-line marketérů. Podle letošního výzkumu tvrdí 34%, že ano, 52% si zachovává naději s tvrzením, že jednou bude a 12 % odpovídá pesimisticky, že to není pravděpodobné. Co se týče konkrétních sociálních sítí, loni se marketéři soustředili hlavně na Facebook, Twitter a LinkedIn. Letos má 18 % v plánu zapojit Google+, 17 % SlideShare, blog nebo podcast a 16 % zahrne do svých sociálních strategií i Pinterest. Nejméně využívaný zůstává MySpace - ten nebude používat v roce 2014 přes 90 % marketérů.

Mobilní marketing? Raději ano!

Ačkoliv přes 41% marketingových specialistů ještě nezačalo ve svých strategiích s mobilním marketingem, možná je na čase. Zákazníci tráví s mobilním telefonem v ruce stále více času a mobilní aplikace může být šikovným způsobem jak se připomenout. Ze 47 % marketérů, které mobilní marketing využili, uvedlo 95% tuto cestu jako efektivní.

Jaké jsou závěry a doporučení?

Zaměřte svoje aktivity na zapojení svých zákazníků / odběratelů, snažte se zjistit, kde s vámi nejvíce interagují a jak tyto místa zlepšit. Nezapomínejte na data - dají vám informace, které potřebujete vědět pro lepší poznání vašich zákazníků. Personalizujte svůj obsah a nezapomínejte na mobilní zařízení.

Celý výzkum je ke stažení zde.

Zdroj: Exact Target

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.