Vznikne Facebook Phone?

6. 2. 2012 | PM
Facebook nechce být "rukojmím" mobilních operačních systémů. Vytvoří vlastní Facebook Phone?

Tento text navazuje na dnes již dříve vydaný článek Mobilní reklama je pro Facebook nutností. Ten pojednává o tom, že více než třetina přístupů na největší sociální síť světa pochází z mobilních verzí Facebooku. Problémem ovšem je, že společnost vedená Markem Zuckerbergem nemá na těchto platformách reklamy, a uniká ji tak hlavní zdroj zisku. V nyní zveřejněných dokumentech spojených se zažádáním o primární úpis akcií musí být uvedeny i potenciální rizika podnikání. Jako jedno z hlavních spojených s nevyužitím potenciálu „mobilní platformy“ je přiznán fakt, že Facebook se musí při jejím vývoji spoléhat na efektivní spolupráci s operačními systémy, sítěmi a standardy, které nejsou v jeho moci.

 

Zkrátka neexistuje záruka, že Android nebo iOS nepřestane za nějakou dobu Facebook podporovat. Ten je přitom zcela závislý na tom, že na nich bude fungovat – pokud možno co nejvíce uživatelsky přívětivě. FB by tak jistě rád následoval model Amazonu, který se „sponzorovanými přístroji“ Kindle a Kindle Fire získal marketingové nástroje, u kterých drží všechny trumfy v rukách. Je několik variant, jak by to mohl udělat. Buďto v rámci partnerství s již zavedeným výrobcem, který by u telefonu ponechal populární operační systém (například Android). Facebook by ovšem dodal nadstavbu v podobě dedikovaného uživatelského rozhraní, které by zážitek z „modrobílé sociální sítě“ značně vylepšilo. Tedy tak trochu jako v případě, kdy telefony HTC mají nadstavbu HTC Sense nad základní operační systém.

Druhou variantou je spoléhání na zavedeného výrobce hardwaru, ovšem s operačním systémem z dílny Facebooku s vlastní sadou aplikací a jejich prodejem. Tato varianta je pochopitelně mnohem více odvážná a nepravděpodobná. Ovšem ani první zmíněná není receptem na zaručený úspěch. Trh mobilních telefonů má již zavedené silné hráče a dosud vyrobené přístroje „se specializací na Facebook“ jako HTC ChaCha či Status se rozhodně nestaly prodejními hity.

Zdroj: www.marketingland.com, www.mashable.com

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.