WhatsApp přidal nákupní tlačítko přímo do chatu

19. 11. 2020 | Petr Michl
Firmy už mohou na WhatsAppu nějakou chvíli mluvit se zákazníky. Nyní jim přímo v rámci vzájemné konverzace mohou i snadněji prodat své zboží.

WhatsApp byl dlouho brán jako ta aplikace, které se komerční hemžení společnosti Facebook tolik netýká. A to přesto, že tuto komunikační aplikaci koupila v roce 2014. Obzvláště po odchodu původního CEO Jana Kouma před 2 lety se nicméně snahy o monetizaci aplikace výrazně rozjely. Nyní se přidává další střípek do e-commerce mozaiky: dedikované nákupní tlačítko.

Tzv. „Shopping Button“ se objeví v horní liště konverzace uživatele s nějakým podnikem (tj. s „byznys účtem“). Stačí na něj kliknout a nabídne vám, co si u něj můžete pořídit.



Jde o pokračování trendu jasně naznačeného letos představenými funkcemi Facebook Shop a Instagram Shop. WhatsApp používá na 2 miliardy uživatelů. Usnadnění jejich nákupního procesu pak může odstranit významnou bariéru, která stojí v cestě velkým prodejům v social e-commerce.

WhatsApp je nejsilnější v Asii. Není tak náhoda, že je nyní dostupná možnost transferu peněz v rámci WhatsAppu prvně právě na indickém trhu.

 

Jde prvotně o posílání peněz mezi sebou, ale rozšíření na placení zboží v rámci aplikace je nasnadě. Ostatně nákup bez jakýchkoliv zádrhelů je i cílem i pro Facebook Shop a Instagram Shop. 

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.