YouTube slibuje jasnější pravidla a vstřícnější přístup k inzerentům

3. 5. 2019 | Barbora Vičarová
YouTube reaguje na četné stížnosti tvůrců a zjednodušuje zásady komunity, podmínky inzerce a monetizace videí. Tvůrcům chce na platformě poskytovat stále větší prostor, třeba jejich větší propagací na homepage nebo tolerancí neúmyslného použití krátkých úseků autorské hudby.


Zdroj: YouTube Creators

YouTube reaguje na mnohé výtky uživatelů a slibuje vyjasnění pravidel pro komunitu i inzerenty. Výkonná ředitelka Youtube Susan Wojcicki v otevřeném dopisu na YouTube Creators Blog nastiňuje, jakým směrem se platforma hodlá nadále ubírat.

Prioritou je zodpovědnost

Prioritou číslo jedna je zodpovědnost a YouTube se tak snaží najít kompromis mezi otevřeností vůči všem tvůrcům a striktními pravidly pro komunitu. Se stále rostoucím počtem fake news a alarmujícími obsahy, které se na YouTube objevují, je tak server nucen k nekompromisním akcím. Už v únoru oznámil, že bude blokovat komentáře se záminkou ochrany nezletilých osob. V desítkách milionů videí tak komentáře zmizely, jelikož tvůrci nebo účastníci ve videích nejsou zletilí a mohli by tak přitahovat pedofilní nebo nebezpečné sledující. Výjimkou jsou pouze některé účty, které sami mají možnosti pro efektivní správu a moderaci komentářů a dokáží si sjednat pořádek sami.


Blokace komentářů se dotkla i nejbohatšího youtubera současnosti, Ryana z kanálu Ryan ToysReview.

Podobně zásadově se YouTube choval také při teroristických útocích v Christchurch na Novém Zélandu, kde útočník streamoval střelbu v přímém přenosu. Server tak okamžitě mazal veškerá videa, která souvisela s tragédií nebo zobrazovala násilný obsah. Pro efektivní kontrolu nad obsahem dokonce přerušil některé své funkce, a blokoval tak i zpravodajská videa, která o tragédii informovala. Dle YouTube byl ovšem takový zákrok z hlediska odpovědnosti naprosto nezbytný.

Jasná pravidla a podpora tvůrců

Kromě větší kontroly nad obsahem je pro platformu logickou prioritou podpora tvůrců a inzerentů. Vzhledem k mnoha nejasnostem týkajících se pravidel inzerování a komunity, chce YouTube vyjasnit podmínky a umožnit tak uživatelům informovaně se rozhodnout o tom, jak naloží se svým obsahem a jeho případnou monetizací. Sami zaměstnanci týmu správy reklam tak vyjasňují pravidla, jak jinak než skrze videoobsah.

Kromě toho přichází platforma také s programem Self Certification, kdy sám tvůrce může hlásit, jak jeho video odpovídá zásadám reklam a tím si pravidla ujasňovat a opakovat. Zároveň se tak prohlubuje komunikace mezi platformou a tvůrci a lze pozorovat, že komunita bude klíčem pro síť i nadále. Tvůrcům chce dát YouTube větší prostor také na homepage, kde by minimálně polovinu doporučovaných (tzv. trending) videí měla tvořit právě ta, která pochází přímo od konkrétních tvůrců.

Dalším krokem, kterým YouTube chce vyhovět uživatelům, je tolerance velmi krátkého nebo neúmyslného použití autorské hudby ve videu. V současnosti se totiž může stát, že je video zablokováno třeba proto, že vlogger projde kolem obchodu, ze kterého pár vteřin hraje hudba, která je ve videu slyšet, ačkoliv není záměrně použita jako hudební podklad videa. Systém manuálního nárokování takových pasáží by tak měl tyto omyly vyřešit a zajistit určitou toleranci k tvůrcům.

Zjednodušen bude také systém případného napomenutí, pokud obsah nebude vyhovovat zásadám. Nově bude každý prohřešek trestán stejným způsobem, kdy tvůrce dostane jedno napomenutí, které mu bude sloužit k nastudování si zásad komunity. Až pokud bude zásady i nadále porušovat, bude zablokován.

Třetím krokem, který odpovídá dlouhodobému zaměření na komunitu, je zlepšování komunikace mezi tvůrci a platformou. Stěžejní je získávání zpětné vazby od tvůrců, ať už osobně skrze nejrůznější setkání, události nebo konference a nebo virtuálně. K tomu by měla sloužit i beta verze aplikace YouTube Studio, kde mohou tvůrci spravovat svůj kanál, získávat informace a mít přehled o aktuálních novinkách. Kromě klasických funkcí se výrazně rozšiřují statistiky YouTube Analytics, což souvisí s větší orientací na inzerenty a větší důraz je kladen také na živé vysílání. Beta verze momentálně funguje vedle již zažitého YouTube Creator Studia, v průběhu roku 2019 by ho ale měla úplně nahradit.

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.