Zažijte sílu knihy! IKEA si dobírá Apple v nové virální reklamě

5. 9. 2014 | Irena Šovčíková
Nekonečná výdrž baterie, okamžité zobrazování obsahu, intuitivní ovládání. To všechno jsou výhody nejnovějšího katalogu IKEA. Že by nějaká revoluční technologie? Ale ne, jen stará dobrá kniha.

V době digitálních technologií je tištěný katalog trochu muzejní kousek. IKEA ale v neskutečně vtipné reklamě představila nejnovější a nejskvělejší technologii" - knihu. Virální hit si nejen dobírá Apple a posledlost moderními technologiemi, ale zároveň propaguje svůj printový katalog.

Jsme zvyklí, že většina propagačních létáků nám spíš než do schránky přijde do e-mailu. Společnosti v čele s Apple neustále soutěží o co největší technologickou inovaci, s každým modelem přichází s novou, lepší funkcí. Zkrátka, chtějí být nejlepší a nejmodernější. IKEA má ale eso v rukávu, se kterým strčí všechny tech-hračky v sekundě do kapsy.

Jejich katalog pro 2015 má totiž nekonečnou výdrž baterie, žádné kabely, obrovskou obrazovku a okamžité načítání obsahu. Jak říká Chief Design Guru v IKEA, Jörgen Eghammer, nový katalog je tak jednoduché a intuitivní zařízení, že jeho používání vám bude připadat velmi povědomé.

Ještě aby ne. Není to totiž nic jiného než stará, dobrá knížka. Člověk by řekl, že tištěným katalogem už nemůže švédský prodejce nemůže nikoho zaujmout. IKEA si ale ve spotu mírně řečno dobírá firmu, která je technologickým pokrokem a inovací doslova posedlá, Apple. Svým způsobem tak ukazuje, že někdy je prostě dobré nehonit nejnovější trendy a nepřinášet s každým produktem nějakou revoluci, ale prostě zůstat u toho, co dobře známe a funguje. Ostatně, katalogů IKEA se ročně vytiskne 200 milionů kusů po celém světě.

I fanoušci Apple přijali lehce sarkastický spot z dílny BBH Asia Pacific vcelku dobře. Za necelé dva dny má na YouTube už dva miliony zhlédnutí. Není se čemu divit, nový spot má vtip, výborný nápad, který není složité pochopit i jednoduché provedení. Prostě všechno co má dobrá kampaň mít.

Na druhou stranu, kromě tištěného katalogu i IKEA následuje moderní trendy v oblasti propagace. Letošní katalog například v Rusku představili pomocí instagramového účtu, který si v podstatě přetvořili na produktový katalog. Více o této zajímavé sociální kampani si přečtěte v článku IKEA si vytvořila na Instagramu vlastní microsite.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.