Zážitková agentura Eldorado hodnotí vývoj trhu se zážitky

14. 12. 2010 | advertorial
V dnešní uspěchané době si lidé více váží svého volného času a s rozmyslem s ním nakládají. V souvislosti tímto faktem roste i obliba internetových obchodů, které nabízejí úsporu času oproti kamenným prodejnám a nakupování z pohodlí domova. Tento fakt a zájem o aktivní využití volného času dal vzniknout zajímavému odvětví prodeje volnočasových aktivit, tzv. zážitkovým agenturám.

Zážitková agentura Eldorado - www.netradicnizazitky.cz

V dnešní uspěchané době si lidé více váží svého volného času a s rozmyslem s ním nakládají. V souvislosti tímto faktem roste i obliba internetových obchodů, které nabízejí úsporu času oproti kamenným prodejnám a nakupování z pohodlí domova. Tento fakt a zájem o aktivní využití volného času dal vzniknout zajímavému odvětví prodeje volnočasových aktivit, tzv. zážitkovým agenturám.

Zhruba před 5 lety se na našem trhu začaly jako vlaštovky objevovat první společnosti zprostředkovávající zážitky, tzv. „ zážitkové agentury“. Jednalo se o naprosto novou věc, která si cestu mezi spotřebitele našla velmi rychle. Zaujala, nadchla, uspokojila a měla našlápnuto na celkem slušnou jízdu. Logicky se na trhu objevila dravá nová krev, velké množství malých prodejců a zrodil se nový fenomén zážitkových dárků. Jenže přišla již tolik omílaná a snad i zažehnaná „finanční krize“, pokles zájmu a medii začaly protékat zprávy o úpadcích nestabilních zážitkových agentur.

Jak jsou na tom tedy agentury na zážitky dnes? Jak se k daným problémům postavily a v jakých barvách vidí svoji budoucnost?

Jedna z nejdéle fungujících agentur na našem trhu, Zážitková agentura Eldorado, vidí svoje fungování jasně. „Spokojení klienti se k nám vracejí a čísla ukazují rok od roku nárůst nakupujících zákazníků. To je pro nás neklamnou známkou, že jsme se pevně usadili na trhu a odolali náporu konkurence i krize. Dle průzkumů trhu se pohybujeme v TOP 5“, říká jednatel společnosti Mgr. Tomáš Marcin. „Neustále se ale musíme snažit nabídnout klientům perfektní servis. Základním kamenem našeho úspěchu jsou kvalitní služby pro klienty. Permanentně rozšiřujeme portfolio zážitků a jejich lokální dostupnost. Pečlivě také hlídáme kvalitu dodavatelů. Nutností je dostupná telefonická podpora pro klienty a rychlá expedice balíčků. Snažíme se držet nízké ceny zážitků, protože naší cenovou strategií je dodržovat pultové ceny dodavatelů. Nedílnou součástí úspěchu je i srozumitelný a přitažlivý e–shop (www.netradicnizazitky.cz), který poskytuje zákazníkům dostatek informací o aktivitách.“

„V rámci tvorby produktů jsme se ocitli ve stadiu, kdy je již naše portfolio klasických zážitků naplněno. Zaměřili jsme se nyní na zajímavé aktivity, které se na trhu běžně neobjevují. Velký úspěch má u zákazníků například golf s nejlepším českým golfistou roku 2008 Markem Novým, farmaření na kozí farmě, putování s velbloudy, krmení krokodýlů … Mnohdy také s nápady přicházejí samotní klienti, my na zakázku zajistíme dodavatele, a pokud je zážitek zajímavý, zařadíme jej do nabídky.“ Tak vznikl například velmi oblíbený zážitek - tenisový trénink s Jiřím Novákem., odkrývá Mgr. Tomáš Marcin tajemství úspěchu Zážitkové agentury Eldorado.

Blíží se vánoce, což je pro agentury nejsilnější období prodeje netradičních zážitků. Podívejme se tedy, co se v tomto období stává žhavým artiklem na poli netradičních zážitkových dárků.

„Adrenalinové zážitky, jako tandemový seskok nebo bungee jumping už netáhnou jako na začátku. Zvětšil se zájem o adrenalin „dražšího“ rázu, jako je let stíhačkou, jízda rally vozem, simulátory letadel anebo naopak o zážitky smyslové jako relaxační programy či kulinářské kurzy s profesionálními kuchaři. Velmi oblíbené jsou romantické pobyty. Například noc na zámku, noc na vysílači Praděd nebo víkendové naučné pobyty jako sládkem s ubytováním v pivovaru.

Pro klienty, kteří si nejsou jisti správností svého výběru je k dispozici tzv. „Univerzální certifikát“ v různých nominálních hodnotách (od 400,- do 10000,-). Stačí jen určit částku a samotný výběr zážitku již ponechat na obdarovaném. Stejně jako u zážitků konkrétních i zde je doba, po kterou může klient zážitek čerpat, 9 měsíců.“
A kdo jsou typičtí zákazníci Eldorada a jak drahé zážitky kupují?

Nejčastěji nakupujícími v poměru 3:1 jsou ženy, které obdarovávají především muže. Z monitoringu trhu vyplývá, že nejpožadovanější jsou zážitky v cenové hodnotě mezi 3,5-5 tisíci korunami a převážně z kategorie Adrenalin a Romantika.

Štítky dokumentu: E-Commerce Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: