Značka Dove vydala reklamu plnou alternativních faktů

6. 2. 2017 | Petr Michl
Dove tvrdí, že vám zvýší IQ i Wi-Fi signál. S hashtagem #Alternative Facts namířeným proti Donaldu Trumpovi.

Během letošního Super Bowlu sebralo mnoho značek odvahu a využilo reklamní prostor nejen k propagaci sebe sama, ale i k vyjádření politického postoje. Podobnou kuráž ale o několik dní předtím ukázali i zástupci značky Dove ve Velké Británii. V tomto případě se přitom jednalo přímo o odpor k současnému prezidentovi USA Donaldu Trumpovi.

Tištěný inzerát z dílny Ogilvy London se opřel do vyjádření marketingové poradkyně Kellyanne Conway, která obhajovala v televizním rozhovoru lži svého prezidenta i jeho mluvčího Seana Spicera týkajících se velikosti davu diváků na inaugurační slavnosti. Tvrdila, že nelžou, jenom uvádějí alternativní fakta. Hashtag #AlternativeFacts se stal jakýmsi symbolem benevolence k pravdě. Chytnul se ho i Dove. V reklamách přes celou stranu vydaných v několika britských novinách tvrdí, že jeho antiperspirant zvýší vaše IQ o 40 procentních bodů, používala ho již egyptská královna Kleopatra nebo i to, že vám pomůže zapamatovat si jména dlouho nespatřených příbuzných při rodinných setkáních.


Zdroj: @ThamKhaiMeng

Tento produkt může dokonce vylepšit i váš Wi-Fi signál a najít nepárovou ponožku, co se vám ztratila před dvěma lety. Jediným problémem je jen ten ztrápený hashtag #AlternativeFacts. Podobným tvrzením a vlastně čemukoliv s tímto označením se totiž nevyplatí věřit.

Vždy, když se značka oslovující lidi napříč politickým spektrem jednoznačně přikloní na jednu stranu barikády, jedná se o hodně odvážný krok. Doufejme, že v tomto případě se jí to nevymstí. Lži totiž nejsou cool v reklamách ani ve vyjádření prezidentů a jejich mluvčích. A měli by to chápat demokrati i republikáni. Dove si s tím pravděpodobně není tak jistý. Jinak by totiž tuto reklamu nepublikoval pouze v Británii...

 

Tip redakce:

Alternativní fakta se nevyhnuly ani letošnímu Super Bowlu.


Podívejte se na ty nejzajímavější spoty odvysílané během finálního zápasu sezóny NFL v článku Reklamy pro Super Bowl 2017 se nesly ve znamení politických poselství.

Štítky dokumentu: Formy PR Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.