'Zvedněte oblouky', už zase. McDonald's přichází s letní verzí svého virálního hitu

4. 8. 2023 | Petr Michl
I pozvednuté obočí může sloužit jako brandový symbol. McDonald's to dokázal podruhé.

K naznačení, že se jde jíst do McDonald's, někdy stačí jen nadzvednutí obočí. Ví to miliony lidí, minimálně tedy od letošního února, kdy reklama z kancelářského prostředí trefila virální jackpot. Dokázala toto nonverbální gesto povýšit na brandový nástroj. Každý přeci ví, jaká značka má v logu dva oblouky.

A týká se to i řidičů a jejich pasažérů uvíznutých v zácpě na dálnici, kteří jsou hrdiny a hrdinkami letní verze zmíněného hitu. I když je cesta úmorná a k vytyčené dovolenkové destinaci je stále daleko, je se na co těšit i po cestě.

Za postem opět stojí Leo Burnett London. Jeho kreativní ředitelka, Chaka Sobahni, ke spotu říká:

„Pozvání do McDonald's je příležitost odložit povinnosti a užít si trochu vzpruhy. Doufáme, že 'Raise Your Arches' přesně tohle dělá a umožní každému na chvíli vypustit životní tlaky a vychutnat si mekáče."

I tentokrát funguje velice dobře jako podklad píseň „Oh Yeah“ od skupiny Hello. Níže se můžete podívat, jak „šlapala“ i v původní verzi.

Chytře doplňuje video, jehož obrovskou devizou je to, že si vystačí — stejně jako to původní – beze slov a může potenciálně zaujmout miliardy lidí globálně bez potřeby jakékoliv lokalizace. A to je v reklamní tvorbě doslova kreativcův sen. 

A platí to o to víc díky tomu, že je tento koncet skvělým materiálem pro výzvy směrem k fanouškům na sociálních sítích, kde vznikly tisíce videí podobných tomu níže. 

@katerinaop_ Είσαι για McDonald’s; E ναι! #raiseyourarches #mcdgreece original sound - McDonald’s UK

Jen na TikToku mají nyní videa s hashtagem #raiseyourarches přes 10 milionů zhlédnutí. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: