Austrálie: varovná označení nejprve na cigaretách, teď i na alkoholu

13. 7. 2011 | MiL
Australští výrobci alkoholu zahájili dobrovolnou kampaň za označování svých produktů varováním, jež má odradit od konzumace mládež a těhotné ženy.

Australští výrobci alkoholu zahájili dobrovolnou kampaň za označování svých produktů varováním, jež má odradit od konzumace mládež a těhotné ženy. Etikety s nápisy ponese podle organizace DrinkWise 80 procent prodávaného piva, vína a tvrdého alkoholu.

Organizaci DrinkWise založili před šesti lety sami výrobci alkoholických nápojů s cílem změnit představy o Australanech jako o lidech holdujících ve velkém alkoholu. Podle této organizace začínají s pitím v průměru v 15,5 letech.

Nejméně jednou za měsíc svůj život v opilství ohrožuje víc než čtvrtina občanů ve věku od 14 do 19 let.
V obchodech se už začaly objevovat sklenice s nápisy „Děti a alkohol nejdou k sobě“, „V těhotenství je bezpečnější nepít alkohol“ a „Ohrožuje vaše pití vás nebo ostatní?“.

Účast na kampani je zatím dobrovolná, avšak vláda chce podobně jako vlády 14 jiných zemí ještě letos zavést toto označování jako povinné.

Historie holdování alkoholu se v Austrálii datuje od roku 1788, kdy k jejím břehům dorazili první osadníci - britští odsouzenci se svými dozorci. Šťastný konec osmiměsíční plavby pořádně zapili. Pijácké výkony se v zemi cení.

Bývalý premiér Robert Hawke se například zapsal do Guinnessovy knihy rekordů vypitím 1,4 litru piva za 11 vteřin. Někdejší kriketová legenda David Boon zase za letu ze Sydney do Londýna v roce 1989 zkonzumoval 59 piv.

Zdroj: ZDN
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: