Výzkumy a data v marketingu – jak dostat srozumitelné výstupy

1. 6. 2012 | Petr Michl
Máte příliš dat a málo informací? Zúčastněte se debaty marketérů se zástupci výzkumných agentur.

Nové setkání Marketingového Institutu při VŠE nese téma „Výzkumy a data v marketingu“, bude se konat již ve středu 6.6. V rámci večera se odborníci pokusí nadefinovat, jak a kde můžeme získat data, co nám mohou data přinést, kolik taková data stojí a jak s nimi efektivně pracovat. Večerem bude provázet Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Marketing & Media.

Mezi odborníky budou:

  • zástupce různých výzkumných agentur (Tomáš Macků - Research & Communication Director CR,SR za Ipsos Tambor, Martin Mravec, Managing Director GfK Czech and GfK Slovakia
  • marketéři (Milan Koníček za Kraft)
  • prodejce dat (Soliditet)
  • zpracování dat (Lucie Staňková, Customer Intelligence Business Consultant za SAS)

Celé setkání se bude odvíjet v tomto kontextu:

Mnoho lidí z marketingu vyjadřuje nespokojenost s výstupy a daty od výzkumných agentur, která jsou složitá, především popisná, málo analytická, obtížná na zorientování a stanovení jasných implikací. Uvítali by jednodušší výstupy s jasnými doporučeními a zodpovědností agentur pro implementaci.

Co na to agentury? Myslí si, že jejich data jsou v pořádku a zákazníci dostávají to, co potřebují? Dokážou se zákazníci ve složitějších datech vyznat a pracovat s nimi? Nekončí výzkumy „v šuplíku“, nebo není dostatečně využit jejich potenciál? Jejich efektivita je pak nižší a zároveň se tak dlouhodobě může snižovat vůle zadavatelů do výzkumů investovat.

Není v této souvislosti, třeba ze strany agentur, dodávat jednodušší reporty s jasnými doporučeními, jak by zadavatel na základě výzkumu měl/mohl konat? Neměly by agentury poskytovat větší záruky za výsledky svých výzkumů a plynoucích doporučení? Existují v tomto pohledu mezi agenturami rozdíly, nebo je to plošný problém/příležitost? Pokud se obecně říká, že do výzkumů plynou menší investice než v minulosti, není výše uvedené právě příležitost jak zvýšit hodnotu výzkumů a výši investic?

Průběh debaty tak může být velmi bouřlivý, plný obvinění ze zbytečného slovíčkaření, ale třeba i narážek na neschopnost rozumět psanému slovu. Svědky (či účastníky) jí můžete být ve středu 6. 6. od 18:00 hodin v Café Ledebour.

Vstupné: 299 Kč, studenti prezenčního studia do 26 let 99 Kč. Registrujte se na stránkách Marketingového institutu.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.