Autoplay u YouTube videí je nyní již základním nastavením

25. 3. 2015 |

YouTube se přidává k řadě dalších platforem, které vám po skončení rozkliklého videa pustí hned další. Automatického přehrávání (autoplay) zkouší největší platforma streamovaného videa již přes rok, nyní se ale tato funkce stala součástí základního nastavení.

Ihned po skončení videa se zobrazí v jeho prostředku kolečko se symbolem přehrávání a názvem nadcházejícího videa, postupně narůstající šedivý obrys okolo symbolizuje čas do jeho spuštění. Vypnout se tato funkce dá jednoduše kliknutím na tlačítko vpravo nahoře nad feedem dalších doporučovaných videí - na obrázku níže je zvýrazněno červenou kružnicí.




Zážitek je to přitom mnohem přirozenější než automatické přehrávání na Facebooku nebo na Twitteru. Přeci jenom videa nejsou ve feedu, kde lze pozorovat další fomráty obsahu jako texty či obrázky. Cíl je ale totožný - získat více přehrání videí. Facebook uvádí, že jeho uživatelé zhlédnou denně na 3 miliardy videí. YouTube podobné údaje neposkytuje. Naposledy uvedl stejnou metriku v roce 2012, kdy hlásil 4 miliardy přehrání denně. Dnes to bude jistě několikanásobně více, ale i tak je jasné, že jde o zřetelnou odpověď na snahy konkurenčních sociálních médií.

Naštěstí oproti nim se jedná o poměrně příjemný a neofenzivní zážitek, kdy další navrhnutá videa vycházejí z vaší předchozí divácké historie. Vše jde navíc vypnout na jedno kliknutí myší. Přerušení spuštění nového videa jde aktivovat i psaním do vyhledávacího řádku nebo zascrollováním dolů mimo oblast videa.

Celé fungování automatického přehrávání je vysvětleno v následujícím videu.

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: