Billboard s hubenou modelkou a necitlivým textem rozohnil desetitisíce lidí

28. 4. 2015 | Dan Škvařil
Kam až může zajít reakce lidí na reklamní billboard? Desetitisíce lidí podepisují petici, podávají stížnosti a vyrazí kvůli tomu do londýnských ulic.

Londýn zažívá nebývalou vlnu odporu vůči jedné reklamní kampani. Téměř 50 tisíc lidí již podepsalo petici za odstranění billboardu značky Protein World, která se specializuje na doplňkovou stravu. Kontroverzní reklama totiž zobrazuje hubenou dívku v plavkách vedle nápisu Are you beach body ready?" (Je vaše tělo připraveno na pláž?). Lidé navíc podali 216 oficiálních stížností a na sobotu chystají masovou demonstraci v Hyde Parku.


V dnešní době si již mnohé značky uvědomují, že anorektické krásky v reklamách nemusí být jediným způsobem, jak propagovat své zboží. Jiné zacházejí dokonce ještě dál a snaží se, aby naše vnímání konceptu krásy nebylo omezené pouze na mladé a hubené modelky. V porovnání s nimi pak působí drzá londýnská kampaň na přípravky k hubnutí jako pěst na oko.

Reakce, kterou kampaň vyvolala, nabrala velkých rozměrů
a odpůrci během ní nijak nešetřili tvořivostí. Počmárané a polepené billboardy, fotografie na sociálních sítích, Facebooková stránka Eachbodysready (Každé tělo je připravené). To vše plné hlášek typu „Jak dostat tělo na pláž: vemte své tělo na pláž.“ Nebo „Pokud je moje tělo na pláži, je připravené. Díky moc.“


Je ovšem vidět, že pochopení mezi oběma stranami sporu jen tak nenastane. Na začátku petice stojí: „Protein World míří přímo na jednotlivce a usiluje o to, aby své tělo považovali za horší, než je nerealisticky vypadající tělo bronzově opálené modelky, jen aby firma prodala svůj produkt.“

Zástupci společnosti se ovšem nenechali přesvědčit ani horou podpisů, ani návalem karikatur a nařčení ze sexismu odmítají. „Je zarážející, že ještě v roce 2015 existuje malá skupina těch, kdo neoslavují ty, kteří chtějí být zdravější, silnější a více v kondici,“ uvedli v prohlášení CEO společnosti navíc označil všechny kritiky, kteří vyjádřili svůj názor karikaturami přímo na reklamy, za teroristy. Petici hodlá ignorovat, dokud nedosáhne milión podpisů.

Lidé jsou popuzeni, že je značka nutí k vyhladovění.

Facebooková stránka Eachbodysready je plná vylepšení reklamy.

Muži sympatizují s dotčenými ženami.

 

Také děti ukazují, že jsou se svými těly plně připraveny na pláž.

Lidé si o billboardu myslí samé pěkné věci.

Tip redakce: 

Na opačné straně spektra jako reklama Are you beach body ready? se nachází například nedávná kampaň #ImNoAngel. Prodejce spodního prádla nadměrné velikosti se v ní snažil o přepsání vnímání toho, co je sexy. Kampaň při nejmenším sklidila značnou popularitu.


Zdroje: Mashable, Huffington Post

Štítky dokumentu: Krizová komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: