#ImNoAngel: kampaň na dámské prádlo redefinuje, co znamená být sexy

13. 4. 2015 | Dan Škvařil
Na velikosti nezáleží. Kampaň #ImNoAngel umí být sexy i bez vychrtlých modelek.


K tomu, abyste vytvořili reklamu, která je opravdu sexy, nepotřebujete vždy modelky ideálních rozměrů. Nová kampaň #ImNoAngel od výrobce nadměrného dámského prádla Lane Bryant je toho přímým důkazem. Kampaň nejen že zafungovala a sklízí mnoho pozitivních ohlasů, ale také rozproudila zajímavou debatu.

Půlminutový černobílý spot neobsahuje hudbu, působí velmi minimalisticky a přesto navozuje jiskřící atmosféru. Šest plnoštíhlých modelek oděných pouze do slušivého prádla během videa střídavě prohlašuje, že nejsou žádnými andílky, ale že jsou zatraceně sexy. Jejich atraktivita spočívá v jejich tělesné osobitosti. „Jak nudné by bylo, kdybychom byly všechny stejné,“ tvrdí jedna z nich.


"Kampaň #ImNoAngel od Lane Bryant oslavuje ženy všech tvarů a velikostí a přepisuje klasické společenské vnímaní toho, co je sexy, pomocí silné ústřední myšlenky: VŠECHNY ženy jsou sexy,“
píše o své kampani módní značka v tiskové zprávě. Společnost zároveň vyzvala dívky, aby na sociálních sítích sdílely pod hashtagem #ImNoAngel také své fotografie. A doceněné dívky, které nemají zrovna míry 60-90-60, tuto možnost využily a kampaň se tak stala hitem sociálních sítí.

Kromě atraktivních modelek a chytrého a pozitivního obsahu ovšem zafungoval ještě jeden, neméně promyšlený tah. Jedna z nejslavnějších značek ženského prádla, Victoria’s secret, v loňském roce uvedla svou kampaň „The perfect body“, která pracovala s modelkami až neskutečně hubenými. Kampaň si zasloužila negativní ohlas z mnoha stran, včetně petice za změnu sloganu, která dosáhla pár desítek tisíc podpisů. A společnost jej později skutečně změnila na „A body for every body“.


A právě na tuto neblaze známou kampaň Lane Bryant zamířil s #I’mNoAngel, aby ještě zesílil pádnost své myšlenky. A i když jde možná trochu o útok, může z toho Lane Bryant díky prospěšnosti tématu vyjít s čistým štítem.

Linda Heasley, CEO Lane Bryant, k tomu řekla v rozhovoru pro Refinery29: „Opravdu obdivujeme Victoria's Secret a to, co udělali. Jsou úžasnou značkou. Ale jejich pohled na to, co je krásné a sexy, je trochu omezený. A my chceme říct, že krása a schopnost být sexy se objevuje ve všech tvarech a velikostech, jak to dokazují tyto modelky. Všechno je to o těchto skvělých ženách a rozhodnutí vyjádřit sdělení.“

Vypadá to, že se v oblasti módy blýská na mnohem realističtější časy, co se hubenosti modelek týče. Některé evropské země už dokonce zakazují agenturám najímat extrémně vyzáblé krásky do reklam či módních přehlídek. Je proto skvělé, že existují i značky jako právě Lane Bryant, které chytře razí opačný přístup k ženské atraktivitě a sklízí za to velký úspěch.

A na závěr kvíz. Najděte co nejvíce rozdílů.


Zdroje: Refinery29, Washington Post

 

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: