Byli rozdáni poslední Zlatí lvi. Jako nejinovativnější byl oceněn 3D selfie pavilon v Soči

23. 6. 2014 | Irena Šovčíková
Festival kreativity Cannes Lions o víkendu finišoval. Prohlédněte si poslední vítěze, jež zdobí inovativní přístup či bezchybné filmové řemeslo.

Festival kreativity Cannes Lions o víkendu pokračoval v udílení cen. GrandPrix za inovaci si odnesl originální pavilon v olympijském Soči, který vytvářel unikátní 3D selfies. Kategorie Film craft ale například zůstala bez hlavního ocenění.

Zajímavou kategorií je rozhodně Inovace. Její Grand Prix letos získal pavilon na olympiádě v ruském Soči. Ten reagoval na současný fenomén autoportrétů, selfies. Návštěvníci, kteří do něj zavítali, měli možnost si právě takovouto selfie nechat vytvořit. Výsledkem ale nebyla obyčejná selfie. Jejich fotka se dočasně vymodelovala ve 3D na stěně pavilonu. To bylo možné díky 3D fotobudkám, speciálnímu plátnu a 11 tisícům teleskopických bodů, každý reprezentoval jeden pixel a vysunoval se patřičně vpřed, aby vytvořil plastický 3D obraz.

Tato cena je vůbec první Grand Prix, kterou Rusko na Cannes Lions získalo. Projekt tzv. MegaFaces pavilonu má na svědomí společnost Megafon ve spolupráci s agenturami Axis Moscow a Asif Khan Ltd. v Londýně. Porota ocenila nejen technologickou stránku, podle porotců se jedná o novou formu umění.

O víkendu byly rovněž vyhlášeny ceny v kategorii Film Craft. Porota ovšem letos žádnou Grand Prix za filmové řemeslo neudělila. Zlaté lvy ale získalo hned několik kampaní. Mezi nimi je například rovněž olympijská reklama pro P&G oslavující matky, Pick Them Back Up, od agentury Wieden+Kennedy nebo reklama plná šílených situací na Bud Light, Ian Up For Whatever, která byla určena pro SuperBowl.

Nás ale více zaujala výborně zpracovaná reklama pro automobilku Honda s názvem Illusions. Ta ukazuje auto v prostředí neuvěřitelných optických iluzí. V minutovém spotu určeném pro evropský trh je asi lepší nebýt ničím překvapený. Třeba když auto přejede bez potíží tlusté sloupky. Vtipné, chytré a skvěle vizuálně zvládnuté.


Za zmínku stojí také další vítěz kategorie Film Craft, dobrodružný spot Adventure Awaits pro značku Lurpak od agentury Wieden + Kennedy London. V reklamě ve stylu záběrů z kultovního sci-fi 2001: Vesmírná odysea v hlavví roli září nejrůznější potraviny a kuchyňské spotřebiče. Oceňujeme hlavně vtipný nápad a vizuální stránku.

I Grand Prix v kategorii Titanium si odnesla automobilka Honda, tentokrát jeji japonská kampaň pro systém Internavi, Sound of Honda. Ta s pomocí dat, zvuku a světla rekonstruovala nejrychlejší jízdu legendárního jezdce Ayrtona Senny před 24 lety.

Vítěze Grand Prix kategorie Film není třeba nijak dlouze představova. Získala ji kaskadérská roznožka herce Jaen Claude van Damme mezi dvěma náklaďáky Volvo.

Zdroj: Adweek, Cannes Lions

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: