Český YouTube letos ovládly parodie a debilní kecy

11. 12. 2013 | redakce

V samotném závěru roku také YouTube vyhlašuje žebříčky nejsledovanějších videí, které v roce 2013 ohromily svět i českou komunitu. Na českém YouTube lámala rekordy dvojice ViralBrothers, jak v nárůstu počtu odběratelů jejich kanálu, tak i počtu umístěných videí. Mezi hudebními videi jasně dominuje klip GENTLEMAN M/V od PSY, který se stal absolutním vítězem českého i globálního hudebního žebříčku.

YouTube Rewind každoročně odhaluje trendy, které vládly na největší video platformě za poslední rok. "Téměř polovinu letošního žebříčku TOP10 videí doslova ovládla dvojice ViralBrothers se svými video parodiemi... Svým velmi specifickým projevem YouTube komunitu zaujala i blonďatá Nicky Tučková," říká Martina Ondrušová z českého Googlu. Nejvíce zhlednutí nicméně zaznamenal Johny Machette se svou kopírkou zahraničního hitu Can't Hold Us od interpretů Macklemore & Ryan Lewis.

ČESKÉ ŽEBŘÍČKY

I. TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube v Česku

Žebříček nejúspěšnějších videí v Česku jednoznačně ovládla dvojice ViralBrothers se svými tematickými skeči s názvem Debilní kecy, když obsadila hned čtyři příčky. T-Mobilu se podařilo získat oblibu uživatelů díky vtipnému reklamnímu videu, kteří se těšili na jejich další pokračování. Zaujal i studentský mega klip natočený na jeden střih, blondýnka Nicky Tučková a její song Rich Boy. Desítku nejpopulárnějších videí v Česku uzavírá další video z kategorie zábava a parodie, Lež vs Pravda: Kdyby muži říkali pravdu.

1. Johny Machette - Se Zbláznim

2. ViralBrothers: Debilní Kecy Matek (Shit Mothers Say)

3. ViralBrothers: Debilní Kecy Studentů

4. ViralBrothers: Debilní Kecy Učitelek

5. T-Mobile - Skokani po sezóně: Baňky



6. Reginald & Mio - Dáme párty?

7. NICKY - RICH BOY



8. Studenti natočili mega klip na jeden střih! (originální video zde)

9. ViralBrothers: Debilní Kecy Psů (Shit Dogs Say)



10. Lež vs Pravda: Kdyby muži říkali pravdu

 

II. TOP 10 hudebních videí na YouTube v Česku (oficiální hudební videa)

V žebříčku nejpopulárnějších hudebních videí u Čechů kraluje song GENTLEMAN M/V od PSY, na druhé příčce se umístil Naughty Boy s videem  La La La ft. Sam Smith a třetí místo patří P!nk  a jejímu singlu Just Give Me A Reason ft. Nate Ruess. Česko má v této TOP desítce hudebních videí jediného zástupce. Stal se jím Ben Cristovao se songem Bomby.

1. PSY - GENTLEMAN M/V



2. Naughty Boy - La La La ft. Sam Smith

3. P!nk - Just Give Me A Reason ft. Nate Ruess

4. Miley Cyrus - Wrecking Ball

5. Rudimental - Waiting All Night feat. Ella Eyre (Official Video) - OUT NOW

6. Ben Cristovao - BOMBY (OFFICIAL VIDEO) prod. by The Glowsticks

7. One Direction - One Way Or Another (Teenage Kicks)

8. Avicii - Wake Me Up (Lyric Video)

9. Calvin Harris - I Need Your Love ft. Ellie Goulding

10. Miley Cyrus - We Can't Stop

 

III. Skokani - YouTube kanály s největším nárůstem počtu odběratelů v Česku

Skokanům v nárůstu počtu odběratelů v Česku jasně dominuje kanál dvojice ViralBrothers, těsně následovaný vlogerem a letsplayerem GoGoManem. O tom, že české uživatele zajímá herní obsah, svědčí i několik herních kanálů umístěných v první desítce. Smysl pro humor je blízký téměř 150 tisícům odběratelům kanálu Show Jana Krause.

1. ViralBrothers

2. GoGoManTV

3. minecrafak

4. mentoss97

5. NejFake

6. GEJMR

7. MinecraftBoxCZ

8. SJKshow

9. PedrosGame

10. djwich1

GLOBÁLNÍ TRENDY

O tom, že je YouTube především centrem pop kultury, není pochyb, ani pokud jde o globální žebříčky. Nejsledovanějším hudebním videem roku se s celkem 600 milióny zhlédnutí stal GENTLEMAN M/V od jihokorejského rappera PSY. Dalším, kdo tomuto hudebnímu žánru dominuje, je bouřlivá Miley Cyrus, jejíž videa obsadila 2. a 3. místo.

Téměř 275 miliónů zhlédnutí pak patří virálnímu videu z Norska s jednoduchým názvem Fox, jež uchvátilo svět, což z něj dělá nejpopulárnější video roku. Liščí kostým byl dokonce nejvíce oblékaným během oslav Halloweena a ovlivnil i dětskou literaturu. Fanoušky bojových umění zaujalo akční video s hercem Jean-Claude van Dammem předvádějícím svůj kaskadérský um mezi dvěma jedoucími nákladními vozy. Letos je to zároveň vůbec poprvé, kdy se mezi top deseti nejlepšími usadily značky - již zmíněné video Volvo Trucks, vody Evian pro děti a Carrie film, což ukazuje na fakt, že kvalitně vytvořený online reklamní obsah na YouTube boduje.

TOP 10 nejpopulárnějších videí na YouTube (globálně)

 1. Ylvis - The Fox (What Does the Fox Say?) - tvnorge

2. Harlem Shake (original army edition) - Kennet Hákonsen

3. How Animals Eat Their Food | MisterEpicMann - MisterEpicMann

4. Miley Cyrus - Wrecking Ball (Chatroulette Version) - SteveKardynal

5. baby&me / the new evian film - EvianBabies

6. Volvo Trucks - The Epic Split feat. Van Damme (Live test6) - VolvoTrucks

7. YOLO (feat. Adam Levine & Kendrick Lamar) - thelonelyisland

8. Telekinetic Coffee Shop Surprise - CarrieNYC

9. THE NFL : A Bad Lip Reading - BadLipReading

10. Mozart vs Skrillex. Epic Rap Battles of History Season 2. - ERB

TOP 10 hudebních videí na YouTube (globálně)

1. PSY - GENTLEMAN M/V - officialpsy

2. Miley Cyrus - Wrecking Ball - MileyCyrusVEVO

3. Miley Cyrus - We Can't Stop - MileyCyrusVEVO

4. Katy Perry - Roar (Official) - KatyPerryVEVO

5. P!nk - Just Give Me A Reason ft. Nate Ruess - PinkVEVO

6. Robin Thicke - Blurred Lines ft. T.I., Pharrell - RobinThickeVEVO

7. Rihanna - Stay ft. Mikky Ekko - RihannaVEVO

8. Naughty Boy - La La La ft. Sam Smith - NaughtyBoyVEVO

9. Selena Gomez - Come & Get It - SelenaGomezVEVO

10. Avicii - Wake Me Up (Official Video) - AviciiOfficialVEVO



Skokani -  kanály na YouTube s největším nárůstem počtu odběratelů (globálně)

1. PewDiePie

2. Hola Soy German

3. smosh

4. RihannaVEVO

5. OneDirectionVEVO

6. Porta Dos Fundos

7. ERB

8. JennaMarbles

9. Sky Does Minecraft

10. EminemVEVO

Výroční YouTube žebříčky jsou sestavovány na základně několika faktorů, kromě počtu zhlédnutí hraje roli například i interakce, počet sdílení nebo počet lajků. Více informací je k dispozici na české stránce YouTube Rewind 2013.

Aktuální statistiky YouTube

YouTube v Česku:

  • V cílové skupině ve věku od 18 - 35 let v ČR by YouTube ve srovnání s TV stanicemi bylo na druhém místě.
  • Uživatelé v České republice zhlédnou za měsíc 500 milionů videí.
  • Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty.
  • Každé 10. video je zhlédnuto z mobilního zařízení.
  • Čeští uživatelé napíšou za měsíc na YouTube 1 000 000 komentářů.
  • Mezi 50 nejodebíranějších českých kanálů patří: 27 herních, 15 hudebních, 6 komediálních a zábavných a 2 vlogy.
  • 90% našich reklam, které se objevují u videí na YouTube, lze nyní přeskočit.

Globální:

  • Každou minutu je na YouTube nahráno 100 hodin videí.
  • Více než miliarda uživatelů měsíčně navštíví YouTube.
  • Do partnerského programu se zapojilo přes milion partnerů ve více než 30 zemích.
  • YouTube partneři dostanou ročně vyplaceny stovky milionů dolarů.
  • Monetizace obsahu u mobilních platforem se za posledních 6 měsíců ztrojnásobila.
  • Téměř 40% zhlédnutí YouTube je z mobilního telefonu.
  • Počet denních odběratelů se více než ztrojnásobil, počet denních odběrů je ve srovnání s loňským rokem čtyřnásobně větší.
  • Aplikaci YouTube pro iOS si uživatelé stáhli více jak 250 milionkrát.
  • Videa z kategorie vzdělávacích videí jsou nyní zhlédnuta dvakrát častěji než videa v kategorii domácí mazlíčci a zvířata.
  • Uživatelé měsíčně zhlédnou 6 miliard hodin videí.
  • YouTube v USA zasahuje více uživatelů ve věku 18 - 34 let než jakákoliv kabelová televize (zdroj: Nielsen).
  • Příjmy partnerů během posledního roku vzrostly o 60%.
  • 75% reklam, které se objevují u videí na YouTube, lze nyní přeskočit.
  • Uživatelé sledují YouTube o 50% více než loni.
Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: