Fenomén pop-up shopů zavítá i do Kopřivnice. V centru vzniknou kontejnery plné designu, značek a zábavy

8. 7. 2015 | redakce
Pop-up shopy mohou být skvělým krátkodobým prodejním nástrojem, nebo mohou také oživit veřejný prostor a přinést do něj více života a vzruchu. Přesně o to se snaží kopřivnický projekt Sdílko, který využije City Moduly od společnosti, která budovala i pavilon z letošního Expa v Miláně.



 „Postavíme do centra města kontejnery,“ rozhodli se. „A centrum začne žít.“ Autoři unikátního projektu však do centra Kopřivnice neumístí kontejnery ledajaké. A jejich náplň bude rozhodně bohatá spíše na zážitky, vůně a setkávání, než cokoliv jiného. O co jde?

Letní osvěžení v centru Kopřivnice

Kopřivnické centrum v létě oživí dva designové City moduly – expoziční kontejnery nabízející prostor sloužící jako pop up shop, galerie, tvůrčí dílna, kancelář, nebo třeba pódium. Díky projektu Sdílko, jak jej autoři nazvali, se tak v centru Kopřivnice objeví každý den něco nového, za čím bude stát za to se vydat.

Projekt si klade za cíl oživit městské centrum, podpořit místní kulturu i tvůrčí podnikání, představit lokální příběhy a vytáhnout je ze skrytých míst ven mezi lidi. City Moduly, které do Kopřivnice přivezeme, pochází z vizovické dílny Koma Modular, stejně jako např. modulární stavba českého pavilonu na Expo 2015 v Milánu,“ představuje projekt Sdílko Štěpánka Vontrobová, jeho iniciátorka. „Chceme podpořit české a zejména lokální subjekty, tvůrce, umělce i výrobce. Sdílko pomůže oživit veřejné prostranství centra města, což ocení jak místní obyvatelé, tak návštěvníci mířící do Technického muzea Tatra či zdejšího okolí.“


Pop-up shopy City Modular byly využity například na letošním zlínském Design Weeku. Zdroj: www.koma-modular.cz

Každý den slibuje jinou náplň

Sdílko se v Kopřivnici zabydlí od pátku  24. července 2015 a po dobu 4 týdnů bude každý den představovat něco nového, atraktivního a interaktivního.

„Projedete se na koloběžkách z půjčovny Koloběžky ZP. Vyfotíte se v dobovém oblečení v cabrioletu Tatra 11. Zkusíte si ovládat večerní světelnou projekci Lumitrix. Změříte si, jak je na tom Vaše tělo po nutriční stránce díky Eat it. Zapózujete v kloboucích Tonak. Obléknete se do originálních fashion a matternity fashion kolekcí Lady Vyvialové. Ochutnáte cold drip z Laura Coffee. Inspirujete se nápady okolo plánování svatby Salonu Luxury. Poznáte tvůrce českého designu Toma Kadeřábka nebo Lucku Ostrákovou. Vrátíte se do minulého století s nafukovacím slonem Fatra. Zjistíte, jak si nabít telefon na pustém ostrově díky ostrovni-elektrarny.cz a mnoho dalšího. Závěrečná expozice bude patřit lokálnímu výrobci světoznámých značek cyklistických kol, Bike Fun International. K vidění tak v kontejnerech u cyklostezky budou třeba nejnovější modely city biků," líčí dosud naplánovaný program Štěpánka Vontrobová a připomíná, že to vše se odehraje na ulici, v centru města, uprostřed prázdnin.

Zapojte se a podpořte oživení centra

Obdobné koncepty tzv. pop up shopů se objevily již na mnoha místech světa. Autoři Sdílka věří, že podobný úspěch jako v zahraničí bude tento koncept slavit i u nás. „Sdílko je naše srdcová záležitost. Žijeme tady a záleží nám na tom, aby se Kopřivnice rozvíjela a uspokojila potřeby co největší skupiny lidí. Aby projekt mohl být plně zrealizován, vyzýváme všechny, aby Sdílko podpořili na crowdfundingovém portálu Katalyzátor“, apelují organizátoři a dodávají:Každého, kdo Sdílku pošle jakoukoliv částku, rádi odměníme.“ Prohlédnout si slíbené odměny a především podpořit projekt můžete ZDE.

 


Slavnostní odhalení Sdílka a představení prvních expozic, akcí a projektů proběhne již v pátek 24. července 2015 v 19:30 hodin na pěší zóně před Kulturním domem v centru Kopřivnice.

Více o projektu a harmonogramu akcí najdete na webu www.sdilko.cz.

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: