LinkedIn výrazně roste. Jeho obrat v 1. kvartále 2015 činil 638 milionů dolarů

6. 5. 2015 | Petr Michl
LinkedIn se stává továrnou na peníze. Jeho příjmy v 1. kvartále 2015 dosáhly 638 milionů dolarů. Za rok 2015 se chce přiblížit ke 3 miliardám.

Zaměření na profesionály se vyplatí, mají totiž peníze. Dokazuje to rozhodně LinkedIn. Za první kvartál tohoto roku získal příjmy ve výši 638 milionů dolarů.

LinkedIn byl dlouhou dobu „sociální sítí pro profesionály" jen v tiskových prohlášeních, v realitě připomínal spíše nástěnku životopisů. Celá řada změn z něj ale udělala místo plné obsahu a pro část uživatelů se z něj stala i platforma pro interakci. I díky tomu se stal nepostradatelným nástrojem HR manažerů pro nábor nových zaměstnanců a postupně se mění v doslova továrnu na peníze. Příjmy ve výši 638 milionů dolarů za první kvartál 2015 znamenají 35% meziroční nárůst.

Daří se mu i z hlediska zvyšování uživatelské báze. Počet uživatelů se vyšplhal na 364 milionů, o 23 % více než na konci minulého roku. Přitom tři čtvrtiny nových uživatelů pochází mimo USA. Více než čtvrtina uživatelů (97 milionů) je takzvaně měsíčně aktivní, tedy přihlásí se na LinkedIn alespoň jednou za měsíc. Alespoň polovina návštěvnosti přitom přichází z mobilních zařízení.

Vývoj obratu LinkedIn v jednotlivých kvartálech od roku 2011 po současnost

Q1 byl solidním kvartálem. Zaznamenali jsme smysluplný pokrok v rámci víceletého strategického plánu," uvádí v tiskové zprávě LinkedInu jeho CEO Jeff Weiner. „V průběhu tohoto kvartálu jsme udrželi trvalý růst napříč všemi metrikami našeho ekosystému a přitom jsme zaznamenali velice dobré finanční výsledky."

Příjmy jdou rozdělit do těchto podkategorií:

  • 396 milionů dolarů z řešení pro hledání nových zaměstnanců (36% meziroční nárůst)

  • 122 milionů dolarů z premium účtů uživatelů (28%  meziroční nárůst)

  • 119 milionů dolarů z marketingových řešení (38% meziroční nárůst)

Jak velký obrat očekává LinkedIn za celý rok 2015? CEO Jeff Weiner zmínil částku 2,9 miliardy dolarů - o 31 % více než vloni.

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: