Dove napálil grafiky upravující fotografie žen

11. 3. 2013 | Petr Michl
Dove svoji kampaň za skutečnou krásu míří i na ty, co ženy upravují při postprodukci fotografií k nepoznání. Napálil je Photoshop akcí, která zprvu slibovala vyhladit kůži.

Dove svoji kampaň za skutečnou krásu započal už v roce 2004. Po celou dobu se snaží komunikovat především k ženám, které se cítí méněcenné ve srovnání s modelkami vylepšenými plastickými chirurgy a grafickými programy.  Nyní poprvé míří i na ty, co ženy upravují při postprodukci fotografií k nepoznání. Napálil je Photoshop akcí, která zprvu slibovala vyhladit všechny nedostatky kůže a dodat jí tu správnou barvu (akce je v daném programu souborem připravených úkonů, které jde pak aplikovat na snímek pouhým jedním klikem – pozn. red.). Dove ji umístil na portálech jako Reddit, kde grafici a lidé upravující fotografie podobné ulehčení práce v programu Adobe Photoshop hledají. Po spuštění akce ale nedošlo na slíbené úpravy směrem k dokonalosti, ale snímek se vrátil ke své původní podobě a objevil se něm nápis „Don't manipulate our perceptions of real beauty" („Nemanipulujte naše vnímání krásy").

 

Video je skvělou ukázkou toho, jak komunikovat svůj cíl ve světě, kterému vládnou sociální sítě. V něm dobrý nápad, překvapení a náznak poťouchlosti či škodolibosti zachycený v kvalitním  YouTube videu přináší velkou odezvu nehledě na to, jak skutečný byl dopad dané akce. Video neprozrazuje, kolik zaznamenala daná Photoshop akce stažení. Portál The The Verge píše o tom, že na portálu Reddit nezaznamenala žádné reakce. Navíc zpochybňuje i filantropický podtext akce na základě toho, že Dove je jednou ze značek Unilever. Společnosti, jež vlastní i brand pánského deodorantu Axe. Jeho propagace stojí přitom v 95 % případů na tom, že si běžně vypadající mladík aplikuje zmíněnou voňavku a začnou po něm lačnit dívky se vzhledem modelek, který Dove tak kritizuje.

 

I když vezmeme kampaně Real Beauty od Dove jen jako oportunistický způsob propagace kosmetiky k publiku stárnoucích žen, nelze je nijak hanět. Poselství komerční značky, že „reklamní svět" a prezentovaná „modla mladistvé krásy" nejsou reálné, bylo odvážné a jistě napomohlo k tomu, aby se cítila řada žen lépe při každodenní konfrontaci s v grafických programech upraveným vzhledem žen na obálkách časopisů. Tomu měl ostatně napomoci i Dove Self-Esteem Fund založený v roce 2006. Na jeho podporu byla natočena řada krátkých filmů, jejichž výběr si můžete prohlédnout níže. První s názvem Evolution získal řadu ocenění, včetně  2 lvů z reklamní soutěže v Cannes. Velice silný je i rychlým střihem nešetřící spot Onslaught se sloganem: „Promluvte si s vaší dcerou dříve, než to udělá módní průmysl." 






 Zdroje: www.theverge.com, www.dove.us, www.reddit.com

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: