Další vývoj na poli AI. Asistent Googlu za vás teď sám telefonicky objedná i lístky do kina

21. 11. 2019 | Kristýna Vozková
Google vám lístky do kina nejen najde, ale už je za vás dokáže i koupit. Chytrá technologie Duplex nyní kromě rezervace místa v restauraci dokáže i provádět platební transakce.

Umělá inteligence nemusí zdaleka jen rozhodovat o cílení reklam a zdokonalování algoritmů sociálních médií. Může pomoci i při úkolech, které zvládne většina smrtelníků, jen jsou pro ně prostě otravné. Mezi to patří i různé rezervace a kupování lístků. Brzy se ale budete moci podobným přízemním činnostem vyhnout. Tedy pokud žijete v Americe nebo Anglii. Alespoň prozatím. Technologii Duplex prezentoval Google na loňské vývojářské konferenci Google I/O. Chytrá funkce je propojená s Google Asistentem a dokáže za vás například telefonicky zamluvit stůl v restauraci nebo vám domluvit termín u kadeřnice. A nikdo nepozná, že nevoláte vy, ale umělá inteligence. Nyní Google rozšiřuje Duplex i do vyhledávače Chrome a umožňuje uživatelům prostřednictvím asistenta nakupovat vstupenky do divadla či kina. Následovat by mělo také půjčování aut. Navíc se po Applu a Pixelu dostalo i na všechna mobilní zařízení využívající Android 5.0 a výše.  

Prvně se pojďmě podívat na potenciál technologie Duplex. Prezentuje ho video z konference  Google I/O a to, že je to zajímavé, napoví i fakt, že má již téměř 3,5 milionu zhlédnutí. 

Díky Google Duplex je asistent schopen sám procházet internet a vyhledávat na základě předem nadefinovaných údajů. Dokáže tak najít přes vyhledávač kino, ve kterém film promítají, všechny promítací časy, vybere místa a provede transakci, pokud má uživatel na Chromu uloženou svou platební kartu. Kromě prodejce vstupenek Fandango navíc nově zahrnuje i MovieTickets.com, AMC nebo MJR Theatres v USA a ODEON ve Velké Británii. 

Výběr místa v kině zobrazuje následující GIF. 

 

Kromě lepší uživatelské zkušenosti a zlepšení spokojenosti zákazníků umožňuje Google Duplex propojit vyhledávání se samotným nákupem. Uživatel nemusí po získání informace přecházet do rezervačních systémů, ale celá akce včetně transakce může proběhnout díky chytrému asistentovi. Jedná se sice o krásnou ukázku sofistikované umělé inteligence na mobilních zařízeních, ale otázkou je, zda uživatelé službu skutečně upřednostní před běžným nákupem lístků či pronajímáním aut z autopůjčoven. Přeci jen to není tak úplně bez práce a musí Goggle Asistentovi minimálně zadat prvotní data, se kterými bude pracovat. Dá se ale očekávat, že se Google pokusí funkci zavést globálně. O termínech rozšíření mimo USA a Velkou Británii ovšem doposud nezazněly žádné informace. 

Zdroje: blog.google, searchengineland.com, engadget.com

 
Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: