Do Prahy opět zavítá Obama. A město opět nedokáže využít mediální pozornost.

24. 3. 2010 | TAM
Praha v posledních dvou letech dostala tolik šancí, jak přilákat v době krize turisty, až je to zarážející. Návštěva papeže, amerického prezidenta, britského nástupce trůnu... To vše z ní udělalo často hvězdu hlavních titulků novin. Dokáže však Praha podobný zájem kvalitně přetavit do svých PR aktivit?

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Praha v posledních dvou letech dostala tolik šancí, jak přilákat v době krize turisty, až je to zarážející. Návštěva papeže, amerického prezidenta, britského nástupce trůnu... To vše z ní udělalo často hvězdu hlavních titulků novin. Dokáže však Praha podobný zájem kvalitně přetavit do svých PR aktivit?
Odpověď je bohužel negativní. Odborníci totiž upozorňují, že přes zarážející částky, které se do propagace města vkládají, nebyl doposud vytvořen dostatečně dobrý systém, který by dokázal pracovat s městským PR.
"Je zarážející, že se investuje do nicneříkajících klipů s topmodelkami, které představují Prahu jako nudné a mrtvé město, namísto toho, aby město využívalo vlnu mediálního zájmu a budovalo na ní své PR" uvádí Ivan Lečtyř, mediální analytik.
Přitom další vlna pozornosti se do Prahy přelije znovu ještě letos, kdy zde bude s největší pravděpodobností podepsána smlouva o jaderném odzbrojení. Tentokrát se dostaví nejen Obama, ale také Medvěděv. Můžeme tak být svědky toho, jak si se svou propagací Praha poradí.
"Vše záleží na promyšleném dlouhodobém konceptu," uvádí Lečtyř. "A ten Praha buď nemá, anebo jej úspěšně tají," dodává s úsměvem. Jak si jinak vysvětlit, že většina výraznějších mediálních výstupů byla o Praze bez Prahy.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: