McDonald’s reaguje na koronavirus změnou loga aneb Držte se od sebe dál!

24. 3. 2020 | Eva Dragulová
Není čas na hrdinství, mimořádná bezpečnostní opatření se nedají nadále ignorovat! McDonald’s a Coca-Cola upravují svá loga tak, aby si držela větší odstup.

hlavni

McDonald’s pravidelně updatuje své logo v reakci na mimořádné události. Tentokrát se v Brazílii společnost rozhodla vyjádřit svůj názor na pandemii COVID-19. Rozsekla své ikonické zlaté oblouky ve dví a bezpečně je od sebe vzdálila. Na Instagramu ke změně loga napsala: „Držíme si od sebe odstup, ale společně z téhle situace vyjdeme silnější a jednotnější.“
Palčivé poselství je jasné: Musíme si udržet sociální distanc, abychom ochránili sebe i ty druhé. Bohužel se totiž zdá, že navzdory všemu testování a doporučení vlády se najdou tací, kteří všechna opatření berou na lehkou váhu a porušují je.

Společnost McDonald’s navíc posílila rozvoz svých jídel domů a drive-thru, aby lidi více motivovala k udržení potřebné vzdálenosti mezi sebou.

Také Coca-Cola na narůstající počet infikovaných koronavirem zareagovala. Také modifikovala své logo. Dostatečně oddělila jednotlivá písmena v názvu značky a dala jim prostor volně a bezpečně vydechnout. Billboardy s naléhavým vzkazem: „Držet se od sebe dál je ten nejlepší způsob, jak si být blíž!“ vyvěsila Coca-Cola na obyčejně jedno z nejzalidněnějších míst na světě – na Times Square v New Yorku. Tuto údernou reklamní kampaň pro ně připravila agentura Mercado McCann.

cola

Mluvčí Coca-Coly k umístění reklamy dodává: „Je to jedna z našich nejikoničtějších reklamních ploch. Musíme ji využít k tomu, abychom do světa vyslali naše poselství.“ Time Square sice momentálně vypadá spíš jako místo duchů, protože Newyorčané jsou zavřeni ve svých bytech a turisté za hranicemi, ale ani tak zpráva Coca-Coly díky internetu pozornosti veřejnosti rozhodně neunikne.

Různé inovace loga mohou být pro společnosti riskantní, a ne vždy se setkávají s nadšenými ohlasy a pochopením veřejnosti. Ale velké firmy jako Coca-Cola a McDonald’s se toho nebojí.

Podle společnosti Ace Metrix je totiž nyní ten správný čas na to, „aby se značky namísto slov raději činily“.Počkejme si, který další brand se „sveze“ na vlně pandemie a přijde s nějakou novinkou.

Zdroje: Adage, Wersm

Kam dál?

den zen

Měli jsme možnost už několikrát vidět, jak si McDonald's kreativně hraje s logem. Vytvořil v minulosti unikátní přání k Mezinárodnímu dni žen nebo nám udělil lekci z minimalismu.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.