Doritos zveřejnilo 5 veřejností vytvořených reklam pro Super Bowl. Vítěz se zdá jasný

7. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Crowdsourcingová soutěž Crash The Super Bowl jde do finále. Podívejte se na 5 finálových spotů.

Již osm let v řadě vypisuje výrobce chipsů Doritos svou soutěž Crash The Super Bowl. Jejím cílem je najít mezi veřejností kreativce, který vymyslí reklamu odvysílanou během komerčních přestávek vyrcholení sezóny amerického fotbalu. Co za to? Milion dolarů a práci.

Super Bowl není jen svátkem fotbalu, ale i reklamy. Značky, které si můžou dovolit nejdražší reklamní čas v americkém televizním vysílání, vytvářejí často spoty speciálně pro tuto příležitost. Někteří diváci se tak těší spíše na pomyslné "klání reklam" během pauz než na samotnou hru.

Letos poprvé se do soutěže Doritos mohli přihlásit lidé z celého světa. Do samotného finále se pak probojovalo 5 spotů. O vítězi rozhodne během ledna hlasování na Doritos.com, ale něco nám říká, že to má letos "v kapse" reklama Finger Cleaner natočená Noahem Oaksem z Austrálie. Posouzení ale necháme na vás, níže naleznete všech 5 zmíněných spotů.

Doritos má evidentně jednu nevýhodu - po konzumaci budete mít pěkně oranžové prsty. Nic moc. Ale pozor, automechanici to vyřešili, když vymysleli zázračnou díru ve zdi - Finger Cleaner. Vsunete prst a vytáhnete ho čistý - jen se raději neptejte, jak se to povedlo. Tahle krátká reklama má všechno - napětí, překvapení, humor. A možná proto získala na YouTube přes 1,7 milionů zhlédnutí.

Roztomilí prcci, zvířátka, dobře zvolená hudba. No prostě klasické triky, které nikdy nezklamou. Domníváme se však, že je to naprosto obyčejná, průměrně zábavná reklama.  Amerika s námi ale nesouhlasí.

Doritos jsou tak dobré, že se z toho zblázníte. Může se vám pak klidně stát, že neodoláte, ukradnete v práci všechny baličky, nacpete si je kam to půjde a ještě se u šéfa pohoršíte, jak vás mohl osočit. Ale co, za všechny ty Doritos to stojí, že? Jednoduché, ale vtipné.

Čtvrtá reklama pracuje se stejným principem jako kancelářský zloděj. Někdo sezobal všechny Doritos a ještě u toho udělal neskutečný nepořádek. Podezdřelí? Pštros a zaměstnanec. A je to jasné. Nebo ne? Opět jednoduchá myšlenka, ale závěrečná scéna pobavila víc, než všechny ostatní reklamy.

Cesta strojem času za sáček chipsů? To není špatná cena, že? Jen si dejte pozor na vykutálené děti, které pro sáček křupavých Doritos udělají cokoliv. Třeba si z vás vystřelí. Hezký nápad.

To je z letošního finále Crash The Super Bowl všechno. Vysoká cena pro vítěze se firmě Doritos rozhodně vyplatí, protože kromě hotových spotů a spousty nápadů získá také velkou pozornost.

Tip redakce: Ne vždy ale crowdsourcingové kampaně dopadají tak povedeně. „Prohrát s internetem" není nic složitého. V minulosti například trolové ovládli crowdsourcingovou kampaň německého prostředku na mytí nádobí Pril a na jeho etiketu prosadili načmáranou postavičku z internetových memů, „Rage Guy".

Více podobných případů naleznete v článku Pepsi a Hitler Aneb Crowdsourcing, který se hrozivě nevyvedl.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: