Dove v nové kampani odhaluje, co se skrývá za frází ‚Jsem v pohodě'

14. 8. 2018 | Kristýna Vozková
„Jsem v pohodě” většinou neznamená, že jste skutečně v pořádku. U náctiletých dívek tato fráze naopak maskuje celou řadu nejistot a mindráků, proti kterým se Dove snaží bojovat.

„Jsem v pohodě!” Tuto větu uslyší rodiče z úst dospívající dcery nesčetněkrát. Ani jednou však nedokáží odhalit, co se jí skutečně odehrává v hlavě, zatímco používá tuto univerzální rychlou odpověď na všechno, o čem nahlas nechce mluvit. Dove však ve své kampani s názvem „I'm fine” poodhalil skutečný význam této teenagery milované fráze zabalený do líbivého komiksového obalu.

Kampaň přibližuje vnitřní nejistoty čtyř dívek – Nesidy z USA, Ericy z Brazílie, Karly z Mexika a Olivie z Francie. Každá z nich přichází ze školy domů a dostává od rodičů stejnou otázku: „Jaký jsi měla den?”  V tom okamžiku se dívky promění ve svého vlastního animovaného avatara umístěného v krajině vnitřních strachů a nejistot a na pozadí hudebního podkresu rappují o tom, co se jim během této otázky skutečně honí hlavou.

Mladá Američanka Nesida ve svém videu přemýšlí o dokonalých selfíčkách na sociálních sítích, o svém účesu, postavě, o množství všech myšlenek, které ji zahlcují a o potřebě ze sebe všechny tyto pocity dostat ven. A právě v tomto okamžiku se vracíme zpět do kuchyně, kde skutečná dívka jen ledabyle pokrčí rameny a řekne: „v pohodě”.  

Mexičanku Karlu zase trápí její výška, nerozhodnost a strach o ztrátu vlastní identity na sociálních sítích.

Videa zobrazující další dvě dívky se zatím online neobjevila.

Kampaň bude běžet na sociálních sítích i televizních obrazovkách v USA, Brazílii, Mexiku a Francii. Animace videí je inspirovaná partnerstvím společnosti Unilever s teievizní stanicí věnovanou animákům, Cartoon Network, a animovaným seriálem Steven Universe, spuštěným v dubnu letošního roku. Seriál má rovněž silně edukativní charakter a snaží se mladé diváky vychovávat k sebelásce, sebeúctě a nalezení harmonie s vlastním já.

Dove upozorňuje na fakt, že ačkoliv dívky o svých nejistotách a problémech nemluví nahlas, často jim významně snižují kvalitu života. Podle průzkumu se 8 z 10 dívek natolik stydí za svůj vzhled, že kvůli tomu odmítají provozovat různé zájmové aktivity, ale také navštěvovat lékaře. 7 z 10 potom kvůli nespokojenosti se svým vzhledem riskuje poruchy příjmu potravy.

Značka Dove se zabývá problematikou výchovy k sebelásce již od roku 2004,  kdy vznikl projekt Dove Self Esteem. Ten usiluje o to, aby další generace vyrůstala s dobrým pocitem ze sebe sama, smířená se svým vzhledem, měla dostatek sebeúcty a využívala tak naplno svůj životní potenciál.  Od svého spuštění měl projekt pomoci více než 20 milionům lidí a do roku 2020 plánuje Dove zasáhnout celkem 40 milionů mladých lidí ve 140 zemích světa. Na výchově spolupracuje nejen s rodiči, ale také s celou řadou odborníků, mentorů a učitelů, kteří se snaží pozitivně ovlivnit pohled mladých lidí nejen na jejich tělo, ale i způsob života.

Zdroje: thedrum.com, campaignlive.co.uk, dove.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: