Dvojka na trhu slevových portálů, Slevoking, se mění na Travelking

28. 3. 2019 | redakce
Měli v názvu slevu a nechtěli být už vnímáni jako slevový portál. To je příběh společnosti s obratem v řádu půl miliardy korun, která se mění ze Slevoking na Travelking.

Slevoking, který se zaměřuje na výhodné pobytové balíčky ve střední a jižní Evropě, se na své páté narozeniny, 30. března, rebranduje na Travelking. Důvodem je rozšíření portfolia o výběrové pobyty i větší zaměření na obsah spojený s cestováním.

Slevoking je na trhu od roku 2014 a za rok a půl od založení se vypracoval na dvojku na trhu slevových portálů, kde se drží až dodnes. Základ firmy, která má dnes roční obrat kolem půl miliardy korun, vznikl ve studentském sdíleném bytě. Dnes čítá 50 zaměstnanců a zakladatelé Tomáš Čmelík a Peter Kóša si mohou stát za tím, že firmu vybudovali vlastní silou bez pomoci investorů.

Portál je specifický tím, že se zaměřuje pouze na cestování a od svého vzniku neodbočil od vytyčeného cíle stát se specialistou na krátkodobé pobyty s vlastní dopravou. „Hlavní pro nás není výše slevy, ale výhodnost celé pobytové nabídky a to, jak je pro zákazníky zajímavá,“ doplňuje Peter Kóša, jeden z majitelů.

Slevoking se dlouhodobě vzdaluje trhu slevových portálů a zlomovým krokem pro něj bude přejmenování na Travelking, čímž z této oblasti oficiálně vystoupí. Proč se firma rozhodla pro změnu názvu? „Uvědomili jsme si, že název Slevoking na první pohled neevokuje téma cestování a zároveň je překážkou v rozvoji a získání spolupráce se zajímavějšími partnery z řad hotelů. Také je těžší oslovovat zákazníky, pro které není sleva stěžejní,” vysvětluje Tomáš Čmelík, druhý ze zakladatelů.

V největším boomu bylo v Česku a na Slovensku kolem 400 slevových portálů. Tento trend nebyl dlouhodobě udržitelný a mnoho z webů skončilo kvůli finančním problémům. Kóša k tomu dodává:

 „Už v začátcích jsme věděli, že je potřeba se odlišit. Rozhodli jsme se jít cestou především výběrových pobytů v Maďarsku, které si zákazníci z Česka a Slovenska oblíbili.“

K odlišení využívají také to, že mnoho pobytů je exkluzivních a nabídky prochází před zařazením do portfolia nynějšího Travelkingu vícefázovým výběrem.

„Jsme přesvědčeni o tom, že náš rebranding spustí další výrazné změny na trhu slevových portálů. Pro nás to byl přirozený krok. Nabídku budou stále tvořit výhodné pobytové balíčky, ale přibude možnost zaměřit se i na náročnější zákazníky a soustředit se komplexněji na oblast cestování, což je srdcová záležitost nás zakladatelů i zaměstnanců. Zároveň nám to usnadňuje plánovanou expanzi do zahraničí,“ uzavírá Čmelík.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: