Filmový Jobs ožívá v sociálních médiích

31. 7. 2013 | Petr Michl

Steve Jobs by měl jistě radost, kdyby viděl, jaký má jeho nový film buzz v sociálních médiích. V tomto ohledu odvádí marketéři filmu skvělou práci. Velice dobře vypadá jeho oficiální stránka. Nyní byly navíc vypuštěny tři trailery na Instagramu a plakát ve stylu Andy Warhola.

Samozřejmostí je také speciální stránka na Facebooku, na Twitteru trendují hashtagy #JobsInstagramTrailer, #JobsMovie a nyní i #InstagramTrailer. Říká se, že kasovní úspěch nebo neúspěch filmu stojí na prvním víkendu jeho promítání. I proto všechny propagační aktivity směřují k 16. srpnu, kdy proběhne premiéra v amerických kinech.

Otázka přijetí filmu skalními fanoušky Applu může být poněkud sporná. Tentokrát se má nicméně jednat o áčkový hollywoodský biják. Formou dobrozdání může být i to, že se v něm objeví jeden ze spoluzakladatelů společnosti, Steve Wozniak. Mnoho lidí má problémy především s filmovým představitelem Jobse, Ashtonem Kutcherem. Ten je vnímán jako všechno, jen ne charakterní herec. Většinu své dosavadní kariéry strávil v rolích přihlouplých hezounů a kultovnímu CEO Applu je fyzickou podobou značně vzdálený. Co se týče zájmů mimo kameru, je to nicméně pravá volba. Kutcher je úspěšným investorem do technologických startupů. I díky jeho nynější roli se mu dostává jistého uznání v těch správných kruzích. Jeden ze světových top výrobců počítačů, Lenovo, prý zvažuje, že by se stal  Ashton Kutcher tváří značky za 10 milionů dolarů.

Pro škarohlídy mluvící o tom, že by se Jobs obracel v hrobě, dodáváme příhodu zachycenou v námi již dříve recenzované knize Kena Segalla, Šíleně Jednouché. Posedlost, která pohání Apple k úspěchu. V ní je popsáno, jak Jobs s nadšením vítal první film, který byl o něm natočen. Podařilo se mu získat disk s filmem ještě před jeho premiérou a pozval své přátele na soukromé promítání. Ken Segall byl mezi nimi a měl obavy z toho, že to bude hodně smutná party. Věděl totiž, že film bude popisovat i stinné charakterové vlastnosti Jobse a třeba i příběh jeho dcery, kterou odmítal uznat za svou a před soudem posuzujícím jeho otcovství se bránil i svou údajnou impotencí. Jobs byl nicméně z filmu nadšený, bral ho stylem „negativní reklama – také reklama" a byl polichocen tím, že o něm někdo natočil celovečerní snímek.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: